Els PFI als Premis ImpulsFP PFI PTT El Prat de Llobregat

El passat 26 de maig de 2022, l’equip docent del PFI-PTT d’auxiliar de fontaneria, calefacció i climatització de l’Illa dels Banyols (el Prat de Llobregat) va guanyar el 1r premi a la categoria Excel·lència docent PFI, emmarcada dins dels Premis Impuls FP. El projecte presentat se centrava en una experiència realitzada durant el curs 2021-2022 en què s’aplicava la metodologia d’ABS (aprenentatge basat per projectes), així com la integració de diferents eines d’avaluació i models d’ensenyament-aprenentatge que tenien com a objectiu situar a l’alumnat en el centre del procés d’aprenentatge.

A partir de tota una seqüència d’activitats situades dins dels mòduls de MFP3024. Fontaneria i calefacció bàsica i MFG1. Estratègies i eines de comunicació, l’alumnat havia d’adquirir els coneixements i destreses necessàries com per construir una representació a escala real d’un escalfador atmosfèric d’IAG. Aquestes activitats pretenien que l’alumnat pogués dirigir el seu focus d’atenció cap a l’observació d’un model real i a la reflexió sobre la interacció i relació entre les diferents parts que configuren un escalfador.

Gràcies a l’aplicació d’una metodologia activa i integradora va ser possible, no només que els alumnes aprenguessin, sinó també que adquirissin habilitats comunicatives i de gestió d’equips, al mateix temps que la seva autoestima es veia reforçada per la tasca duta a terme. Finalment, dins del projecte es destaca la interacció entre els mòduls de formació professional amb els de formació general, fet que ajuda tant als alumnes com als docents: els primers passen a entendre el curs com un tot i els segons tenen l’oportunitat d’aprendre noves metodologies i mètodes d’avaluació i d’ensenyament en general.