El PFI PTT Sant Celoni guanya el 1er Premis Impuls d’innovació PFI

Al PFI PTT Sant Celoni estem de celebració, hem estat guardonats amb el primer premi ImpulsFP d’innovació PFI pel projecte del Mercat d’Intercanvi de Roba Adolescent que vam fer al primer trimestre, i del que van participar més de 300 adolescents d’entre 11 i 17 anys de les escoles i instituts del municipi.

El projecte, que engloba tots els mòduls generals i varis de professionals, volia reflexionar sobre la moda ràpida, la contaminació que deixa arreu del planeta, l’explotació de persones als països pobres, moltes d’elles menors, i el negoci extremadament lucratiu basat en influencers per promoure un model de compra compulsiva de productes innecessaris.

El projecte de mercat el vam treballar amb l’empresa de reciclatge de roba texana Infinit Denim i la seva marca BacktoEco, que ens van explicar les diferències entre fast fashion i slow fashion; l’associació UTTU ens va assessorar per tal de definir la logística i funcionament del nostre mercat d’intercanvi i, finalment, la dissenyadora Emma González va ajudar-nos a dissenyar els logos corporatius.

Ha estat un projecte interessantíssim, ens ha permès connectar amb l’alumnat i les seves vivències amb la moda, ha generat a espai a la pràctica d’activitats ciutadanes sostenibles, solidàries, ecològiques i justes i, ara, amb el guardó, ens ha ajudat a donar la rellevància que mereix treballar per un món més just.

Gràcies al jurat pel reconeixement!

#pfiCAT #SomFP #ImpulsFP