Generant oportunitats. Final 5a edició d’Històries de Vida!

Ahir va tenir lloc la Final Institucional d’Històries de Vida, un dia en què les històries de vida van prendre el protagonisme. Després de cinc edicions, aquest projecte viu d’acompanyament i orientació per a l’alumnat dels Programes de Formació i Inserció, va conclouré en una jornada festiva per a tots els participants. És una iniciativa impulsada pel Departament d’Educació, juntament amb la col·laboració de CaixaBank Dualitza, que busca generar noves oportunitats per als joves sense qualificació professional.

Aquesta cinquena edició d’Històries de Vida, ha aconseguit reunir més de 30 empreses compromeses, al voltant de 600 alumnes i 62 docents de tota Catalunya. És un exemple de col·laboració i d’interacció entre els joves i els professionals de diversos sectors productius.

L’activitat principal del projecte és la trobada en petit grup, on els participants tenen l’oportunitat de compartir la seva trajectòria acadèmica, professional i personal. Els voluntaris participants poden ser professionals independents o representants d’empreses. Al llarg de tres trobades del curs escolar, es generen llaços i es comparteixen experiències, donant forma a les seves pròpies “històries de vida”. Aquestes, proporcionen l’ajuda i el suport necessaris per a la pressa de decisions.

Històries de Vida també ofereix diverses activitats opcionals relacionades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). A través de temàtiques com la inclusió, la sostenibilitat i el desenvolupament personal, els participants enriqueixen la seva experiència i amplien les seves perspectives.

L’acte de la Final Institucional es va inaugurar amb les paraules de la Sra. Natàlia Guerrero, directora de Recursos Humans de l’Hotel Hilton Diagonal Mar, qui va donar la benvinguda a tots els assistents. Durant la jornada, es va organitzar una mostra en format fira, on 10 centres PFI van compartir les seves experiències amb els voluntaris. Aquests joves van tenir l’oportunitat d’explicar com és el seu dia a dia a l’aula i de mostrar el treball fet durant el curs. Va ser una gran oportunitat per aprendre i connectar amb altres persones implicades en el projecte, així com per crear una xarxa de suport.

Per concloure la jornada, el Sr. Andrés Villena, subdirector general de Programes i Projectes de la DGFP del Departament d’Educació, juntament amb la Sra. Paula San Luis, directora de CaixaBank Dualitza, van felicitar a tots els participants, des de l’alumnat fins als docents i professionals involucrats. Amb paraules d’ànim, es van acomiadar fins a la pròxima edició i van encoratjar tots els actors implicats a continuar treballant junts per donar més oportunitats als joves dels PFI.

Per a veure totes les fotografies de la jornada clica aquí.

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP