El PFI-PTT de Vendes de Vilafranca recapta més de 600 euros per a la defensa de la natura

Com és ja tradició, l’alumnat del PFI-PTT de Vilafranca, del perfil d’Auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic, ha dedicat el projecte integrat del curs 20-21 a fer difusió i a recaptar fons per a una entitat solidària i sense ànim de lucre de la comarca de l’Alt Penedès.

Aquest any, l’entitat seleccionada ha estat l’Associació Bosc Verd, col·lectiu ecologista dedicat a la protecció i millora del medi ambient, que s’ocupa de temes tan diversos com ara la salut dels boscos, la gestió dels residus, la problemàtica d’algunes noves infraestructures i la conscienciació ciutadana. Per a més informació cliqueu al següent enllaç.

Basat en l’aprenentatge productiu, el projecte té com a finalitat que l’alumnat integri i posi en pràctica les seves competències en tècniques de vendes, gestió de comandes, atenció al client, animació del punt de venda i emprenedoria, així com potenciar el desenvolupament de les actituds necessàries per a la seva incorporació al món del treball.

El projecte ha tingut una durada de 40 hores i ha constat de vàries etapes:

• Una primera fase de coneixement de l’entitat, amb l’objectiu de poder dissenyar després la campanya de difusió de l’associació Bosc Verd.
  • Una segona fase de disseny i creació de productes per a recaptar fons. L’alumnat va dissenyar i elaborar clauers, imants, punts de llibre i bosses de llorer ecològic, així com packaging i etiquetatge.
  • Una tercera fase de comercialització dels productes i de difusió de l’entitat i les seves actuacions, que ha tingut dos eixos: la instal·lació d’una parada al mercat de la Pelegrina i la realització de diverses accions de venda directa i d’informació als vianants.
  • Finalment, l’alumnat va organitzar i protagonitzar, el dia 1 de juny, un acte en què van exposar totes les accions realitzades, el qual va tancar-se amb el lliurament dels 606€ recaptats pels joves a l’entitat. El Sr Joan Cristiá Montserrat, representant de Bosc Verd, va explicar–los a quines accions de millora de l’entorn natural serien destinats i va agrair la tasca realitzada per aquest grup de joves.

Val a dir que aquest projecte ha rebut una molt bona valoració per part dels seus participants, que han manifestat la seva satisfacció no només pel treball realitzat, les habilitats adquirides i els aprenentatges assolits sinó, i sobretot, per haver pogut aportar el seu granet de sorra a la defensa de la natura.