Estació de tractament d’aigua potable

VISITA A L’ETAP (Estació de tractament d’aigua potable). PFI Institut Tecnològic de Barcelona

Dimarts 30 de gener l’alumnat del PFI d’Auxiliar de muntatge i manteniment d’equips informàtics de l’ITB va assistir a una visita-taller a l’Estació de tractament d’aigua potable (ETAP) del Llobregat.

Allà van poder gaudir d’una visita guiada dinamitzada per les tècniques de medi ambient del centre, on ens van mostrar les diferents etapes del procés de potabilització de l’aigua: Captació, desbast, dosificació, sorreres i primera elevació; mescla, floculació i decantació; filtració sobre sorra; filtració sobre carbó actiu; electrodiàlisi reversible (EDR) i emmagatzematge de l’aigua tractada

Després de la visita van portar a terme un taller on, de manera pràctica i en petits grups, van poder aplicar aquest procés amb una petita mostra d’aigua per tal de potabilitzar-la. I per últim, les tècniques van oferir un tast d’aigües.

Va ser una excursió molt completa i recomanable, ja que part d’ella transcorre a l’aire lliure, tant dins del recinte com en el trajecte de tren des de Cornellà fins a l’ETAP. Durant el camí vam descobrir diferents horts, vam carregar vitamina D i fins i tot algun alumne va aprofitar per comprar fruita directament als productors! Un dia molt ben aprofitat.