Final de la 9a edició del Concurs Cuina i Sala PFI

Enguany, el Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional del Departament d’Educació presenta la novena edició del Concurs de Cuina i Sala, una iniciativa dirigida als centres educatius, tant públics com privats, que ofereixen Programes de Formació i Inserció (PFI) de la família professional d’Hoteleria i Turisme. Aquest concurs, que compta amb el suport de CaixaBank Dualiza, s’ha convertit en un punt de referència en el sector professional per als estudiants dels programes.

El concurs valora les habilitats tècniques dels participants però fa especial èmfasi en totes aquelles competències transversals com el treball en equip, la creativitat i la gestió del temps, que són essencials per al desenvolupament de les tasques professionals. Aquest concurs dóna l’oportunitat de posar en pràctica els seus coneixements i habilitats en un entorn real, i els proporciona una experiència significativa i molt motivadora.

La competició consta de dues fases: una classificatòria en línia, que es va dur a terme el 13 de març, i la final del Concurs, celebrat el 24 d’abril a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Girona. A la final, els sis grups finalistes de cada categoria han competit per aconseguir els premis de les tres primeres posicions i el reconeixement en les següents categories:

**Categoria de Cuina i Pastisseria:**

– Forquilla d’Or PFI.

L’Institut Bosc de la Coma.

– Forquilla de Plata PFI:

L’Institut de Vic.

– Forquilla de Bronze PFI:

L’Institut Carles Vallbona.

**Categoria de Sala i Serveis:**

– Safata d’Or PFI:

L’Institut d’Hoteleria i Turisme de Lleida.

– Safata de Plata PFI:

L’Institut Mediterrània.

– Safata de Bronze PFI:

L’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Girona.

La final del Concurs ha comptat amb un jurat de renom del món de la restauració i l’hoteleria.  A més, per part del Departament d’Educació, ha assistit la Sra. Olga Romero, cap del Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional, qui ha dirigit unes paraules motivadores cap a l’alumnat i els ha encoratjat a continuar treballant conjuntament amb el teixit empresarial per a la qualitat dels ensenyaments professionals. També han participat els representants de CaixaBank Dualitza el Sr. Josep Maria González director territorial de CaixaBank Catalunya i el Sr. Ricard Guillem, coordinador territorial de Catalunya, Comunitat Valenciana, Múrcia i Balears.

Aquesta final, amb què culmina la 9a edició del Concurs de Cuina i Sala PFI, ha suposat una gran experiència personal i professional per als participants i posa de relleu tota la bona feina desenvolupada pels centres educatius.

Per a més informació sobre el Concurs de Cuina i Sala PFI, es poden visitar  les següents pàgines web:

Accés a les fotografies de la Final del Concurs de Cuina i Sala PFI.