Jornada Pedagògica PFI: Començant el Curs 2023-24 amb impuls!

Barcelona, 7 de setembre de 2023. Aquest matí a les instal·lacions de l’INEFC a Barcelona s’ha donat el tret de sortida del curs 2023-24 amb la celebració de la Jornada Pedagògica dels Programes de Formació i Inserció (PFI), organitzada pel Departament d’Educació.

Aquesta jornada ha donat un ventall d’eines i recursos per a la millora dels programes i l’atenció a l’alumnat. Com en edicions anteriors, al voltant d’uns 400 docents, han tingut l’oportunitat de retrobar-se, participar en tallers i intercanviar i compartir experiències.

La jornada s’ha iniciat amb la benvinguda institucional per part del subdirector general de Programes i Projectes, el Sr. Esteve Juanola-Feliu, qui ha donat gràcies als assistents per la seva dedicació als programes i els ha encoratjat a continuar treballant per a la millora de la Formació Professional. Seguidament, la cap del Servei de Programes de Qualificació i Iniciació Professional, la Sra. Olga Romero Mir, ha ressaltat els bons resultats dels programes i ha donat pas a la conferència inaugural.

La conferència central de la jornada, a càrrec de la Sra. Cristina Gutiérrez Lestón, CEO de La Granja Escola i Ability Training Center, ha permès reflexionar sobre el treball de l’autoestima en els joves com a fonament per a la prevenció de situacions de bullying a les aules, inspirant i donant recursos pràctics als docents.

A la segona part de la jornada s’han proposat tallers amb temàtiques variades: des de la gestió emocional i les competències clau, a través de dinàmiques creatives i la música; fins a reflexions contra la discriminació i el racisme en els joves; o la construcció de la masculinitat a l’adolescència. La consciència ecològica també ha estat present, posant el focus en veure recursos on altres només veuen residus.

La jornada s’ha tancat amb la intervenció de la directora general de Formació Professional, la Sra. M. Mercedes Chacón, qui ha fet èmfasi en els èxits dels programes i ha compartit els seus millors desitjos per a l’inici de curs.

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP

Enllaç a totes les fotografies de la Jornada

Enllaç al sites de la Jornada