PFI-PTT Vilafranca, lliura bicicletes recuperades

L’alumnat de l’especialitat Auxiliar de fabricació mecànica del Programa de Formació i Inserció (PFI) – Pla de Transició al Treball (PTT) de Vilafranca va endegar durant el curs 2017-2018 el projecte pedagògic Vilabicis Solidàries que utilitza la bicicleta com a eix transversal per treballar diversos aspectes mediambientals, socials i metodològics  i s’incorporen  valors com  la utilitat social, la dimensió ètica del coneixement i l’apropament dels joves al món laboral mitjançant processos de simulació d’empresa. Vilabicis Solidàries recupera bicicletes en desús donades desinteressadament per particulars, les repara i les dona a cooperatives d’iniciativa social que les cediran a persones amb dificultats de transport per arribar al seu lloc de treball o centre de formació. Per les tasques de pintura, Vilabicis Solidàries, compta amb la col·laboració dels alumnes del PFI – FIAP Auxiliar de pintura.

També s’ha realitzat el lliurament de sis bicicletes recuperades a la cooperativa d’iniciativa social ACTUA que gestiona serveis d’atenció a les infàncies i adolescències en risc d’exclusió. Aquestes bicicletes es destinaran a facilitar la mobilitat dels joves.

El lliurament dels vehicles va estar a càrrec dels alumnes responsables dels departaments de coordinació, comunicació i logística de Vilabicis Solidàries, David Toro, Eloi Gallardo i Mohamed El Kadi, amb la participació del director de l’Institut Alt Penedès, Carlos Rull, la Monitora d’educació viària de la policia local, Begoña Martínez, i Diego Muñoz, responsable de l’àrea tècnica d’ACTUA.

L’acte de lliurament va tenir lloc el 26 de març a l’Institut Alt Penedès, es va realitzat a peu dret i a l’aire lliure respectant les mesures de prevenció davant la Covid-19. El director de l’Institut Alt Penedès, Carlos Rull, ha destacat que el projecte “s’escau perfectament als objectius de sostenibilitat del centre com a escola verda i promou valors solidaris”. Per la seva part, Begoña Martínez, en representació de la Policia Local de Vilafranca, i Diego Muñoz, d’ACTUA,  han agraït la tasca feta als joves del PFI-PTT que han treballat posant les bicicletes en forma per tal que tinguin un altre vida.

Vilafranca del Penedès,  26 de març de 2021

#pfiCAT #impulsFP