L’alumnat del PTT Sant Celoni participa del Dia Europeu per a l’ús prudent dels antibiòtics

Logo de la campanya Completa la pauta i recicla!

L’alumnat del Pla de Transició al Treball de Sant Celoni participa d’un aprenentatge servei sobre la resistència als antibiòtics amb l’Institut de Salut Global de Barcelona

Des del curs 2019-2020 l’alumnat del Pla de Transició al Treball participa d’un projecte pilot consistent en generar un aprenentatge servei sobre la resistència antimicrobiana, projecte partenariat amb l’Institut de Salut Global de Barcelona dins del Programa Europeu SAFE en el que participen escoles, instituts i universitats d’arreu.

A banda de treballar a l’aula la resistència antimicrobiana i el seu vincle amb els mals usos individuals, socials i empresarials dels antibiòtics, s’han generat dues produccions d’abast comunitari: la primera, el logo de la campanya preventiva que arriba en forma de tríptic a les farmàcies, la segona, l’anunci sobre la necessitat de prevenció de la RAM que es publica amb motiu del Dia Europeu per a l’Ús Prudent dels Antibiòtics el 18 de novembre.

El logo, generat per una alumna del perfil d’Auxiliar de Vendes, Oficina i Atenció al Públic, il·lustra l’eslògan de campanya Completa la pauta i recicla!, eslògan utilitzat també en l’anunci, centrat especialment en el perill de les infeccions resistents a antibiòtics, de les que s’espera que matin més persones que el càncer l’any 2050. L’anunci, ideat i protagonitzat per l’alumnat de tots dos perfils, també pels alumnes del perfil d’Auxiliar de Muntatges Elèctrics d’Aigua i Gas, pot veure’s al canal de YouTube del PTT i al seu Instagram i a les xarxes socials de l’Institut de Salut Global de Barcelona.

És el primer programa PFI que col·labora amb l’Institut de Salut Global de Barcelona amb un perfil de col·laboració win-win, és a dir, des del PFI es treballa per tal que alumnat sense l’ESO acreditada, pugui apropar-se a la ciència i gaudir-la tot esdevenint protagonistes d’una acció d’èxit a nivell europeu i, des de l’Institut de Salut Global de Barcelona se suma experiència i materials propis de la metodologia d’aprenentatge servei, en la qual l’equip docent del PFI de Sant Celoni té àmplia experiència, reconeguda i premiada el curs passat amb els guardons Impuls FP.

#pfiCAT #impulsFP #SomFP