L’experiència docent a l’FP Bàsica

Després de sis cursos fent classe a Formació Professional Bàsica volia compartir algunes idees i criteris molt pràctics que a mi m’han servit per estar motivada dins i fora l’aula i disfrutar al màxim amb l’alumnat passi el que passi.

Això que escric m’hagués semblat impensable d’escriure fa sis anys. Poc a poc, vivint intensament cada minut amb els meus alumnes, escoltant els seus neguits, comprenent per què eren on eren i fent molta autocrítica de la meva pràctica docent, he aconseguit gaudir intensament de la seva companyia i dels reptes que em plantegen cada dia. A ells i elles els dono les gràcies per haver-me ensenyat pràcticament tot el que procuro resumir en aquests vídeos.

Comparteixo dos vídeos genèrics amb algunes reflexions sobre el “context i l’alumnat que ens ve a l’FP Bàsica” i sobre “recursos de gestió a l’aula”. La idea inicial era fer un traspàs telemàtic a la persona que m’ha de substituir al centre ja que jo marxo. Després, vaig pensar que les reflexions també podien ser vàlides per altres persones que es trobin en contextos semblants.

A més dels dos vídeos genèrics, comparteixo també una sèrie de vídeos amb les matèries que he impartit durant aquest temps. Quin tipus d’activitats i plantejaments m’han funcionat millor dins l’aula per cada matèria.

Els vídeos de continguts són: anglès 1, comunicació 1, societat 1, entorn laboral 1, 2 i 3, anglès 2, societat 2 i especialment tutoria 1 i 2.

La Formació Professional Bàsica ens permet el luxe de conèixer i acompanyar aquests nois i noies durant dos anys cabdals de la seva vida. Dos anys seguits, amb moltes hores al seu costat, fan que inevitablement formin part de la nostra vida. És per això que finalment m’animo a fer d’altaveu de les seves reflexions i dels meus aprenentatges mitjançant uns vídeos molt casolans.

Insereixo l’enllaç als vídeos: https://drive.google.com/drive/folders/1_aizrgK0_V5-Mxqqh0AX8N2GIR1-ujJr

Si en algun moment voleu compartir altres experiències amb mi, estaré molt agraïda. El meu mail és amasllor@xtec.cat