En primer terme es pretén la col·laboració dels alumnes del PFI amb el seu municipi. Cada any el pessebre gira al voltant d’un tema diferent, sempre relacionat amb la història o el dia a dia del municipi. El tema el treballen els alumnes de Cicles Formatius de Comerç i Màrqueting del mateix Institut Serrallarga. D’aquí que obtenim un altre objectiu: la interactuació i col·laboració amb alumnes de Cicles Formatius.
Inicialment, la idea la treballen els alumnes de Cicles que comencen el seu treball d’investigació i preparació un any abans. A inici de curs, els alumnes PFI tenen contacte i coneixement del que els proposen els alumnes de Cicles d’acord amb l’Ajuntament. Els artistes i ajudants de l’Ajuntament també es coordinen i aporten materials. Aquesta tasca inicial de coordinació per un objectiu en comú on els alumnes PFI poden participar-hi, els engresca i motiva.
A partir de la idea inicial, el alumnes PFI comencen a treballar al taller on practiquen les operacions bàsiques del curs d’auxiliar de pintura. Arriba el moment del muntatge i cal anar al lloc on l’Ajuntament ha previst la ubicació del pessebre que sempre és cèntrica i amb una carpa per l’ocasió. El projecte es perfecte perquè els alumnes l’executen a final de trimestre de manera que poden mostrar a la pràctica el que han anat aprenent des de l’inici de curs.
Aquestes tasques motiven els alumnes a treballar i a tenir un primer contacte amb el que seria un encàrrec professional. A nivell social també té repercussió atès que en la inauguració del pessebre l’alcalde sempre convida a l’Equip Directiu de l’Institut i als monitors que han treballat en el projecte. Durant les festes de Nadal, els alumnes poden visitar amb amics i família la seva obra de manera que veuen projectada la seva tasca dins la societat fet que sempre els reforça individualment i com a grup.
El projecte es concep com a transversal, pel que es treballen:
1.- Mòduls generals:
- Comunicació oral i escrita (treball en grup, comunicació oral, comunicació escrita, guió, tipus de text…)
- TIC (Realització de fotografies i vídeos de seguiment. Edició de vídeo. Presentació PPT…)
- Tutoria (Reconeixement i acceptació pròpies i dels altres, treball en equip, coordinació, desenvolupament de mecanismes d’autoregulació, comunicació assertiva, reconeixement de l’esforç personal aprenent dels èxits finals i dels errors en el procés, autoestima, socialització…).
2.- Mòduls pràctics
- Operacions bàsiques d’imprimació.
- Muntatges
- Decoracions
- Riscos laborals
|
#pfiCAT #impulsFP #SomFP