Microprojecte de l’Institut Serrallarga PFI FIAP Pintura – Pessebre Blanes 2021

En primer terme es pretén la col·laboració dels alumnes del PFI amb el seu municipi. Cada any el pessebre gira al voltant d’un tema diferent, sempre relacionat amb la història o el dia a dia del municipi. El tema el treballen els alumnes de Cicles Formatius de Comerç i Màrqueting del mateix Institut Serrallarga. D’aquí que obtenim un altre objectiu: la interactuació i col·laboració amb alumnes de Cicles Formatius.

Inicialment, la idea la treballen els alumnes de Cicles que comencen el seu treball d’investigació i preparació un any abans. A inici de curs, els alumnes PFI tenen contacte i coneixement del que els proposen els alumnes de Cicles d’acord amb l’Ajuntament. Els artistes i ajudants de l’Ajuntament també es coordinen i aporten materials. Aquesta tasca inicial de coordinació per un objectiu en comú on els alumnes PFI poden participar-hi, els engresca i motiva.

A partir de la idea inicial, el alumnes PFI comencen a treballar al taller on practiquen les operacions bàsiques del curs d’auxiliar de pintura. Arriba el moment del muntatge i cal anar al lloc on l’Ajuntament ha previst la ubicació del pessebre que sempre és cèntrica i amb una carpa per l’ocasió. El projecte es perfecte perquè els alumnes l’executen a final de trimestre de manera que poden mostrar a la pràctica el que han anat aprenent des de l’inici de curs.

Aquestes tasques motiven els alumnes a treballar i a tenir un primer contacte amb el que seria un encàrrec professional. A nivell social també té repercussió atès que en la inauguració del pessebre l’alcalde sempre convida a l’Equip Directiu de l’Institut i als monitors que han treballat en el projecte. Durant les festes de Nadal, els alumnes poden visitar amb amics i família la seva obra de manera que veuen projectada la seva tasca dins la societat fet que sempre els reforça individualment i com a grup.

El projecte es concep com a transversal, pel que es treballen:

1.- Mòduls generals:

• Comunicació oral i escrita (treball en grup, comunicació oral, comunicació escrita, guió, tipus de text…)
  • TIC (Realització de fotografies i vídeos de seguiment. Edició de vídeo. Presentació PPT…)
  • Tutoria (Reconeixement i acceptació pròpies i dels altres, treball en equip, coordinació, desenvolupament de mecanismes d’autoregulació, comunicació assertiva, reconeixement de l’esforç personal aprenent dels èxits finals i dels errors en el procés, autoestima, socialització…).

2.- Mòduls pràctics

• Operacions bàsiques d’imprimació.
  • Muntatges
  • Decoracions