Làmpada de llautó del PFI FIAP de l’Institut Serrallarga de Blanes

Aquest projecte consisteix en la fabricació de làmpades de llautó. L’objectiu didàctic que perseguim consisteix en primer lloc que alumnes puguin comprovar que poden aconseguir un producte aplicant el que han aprés durant el curs. En el primer trimestre, que és més introductori i cal donar-los una vessant teòrico-pràctica, sovint no hi veuen el sentit. Amb aquest microprojecte pretenem que s’adonin del sentit que tenen els diferents mòduls que poden semblar tant allunyats com d’instal·lacions elèctriques a instal·lacions d’aigua i prevenció de riscos laborals.

A nivell pedagògic i curricular pretenem no només que repassin el que han anat estudiant, practicant a classe i a les pràctiques sinó que revisin el que han estat aprenent. Només revisant podran millorar i adonar-se del que poden corregir.

Una vegada acabada la làmpada, l’alumne s’autoavaluarà en l’organització i execució del seu treball. Al mateix temps, valorarà el treball dels seus companys. Amb l’observació pretenem incentivar el seu esperit crític en sentit constructiu.

La làmpada, una vegada avaluada, la podran portar a casa, de manera que podran explicar a familiars, coneguts i amics, què és el que estan fent i aprenent al PFI. L’objectiu en aquest sentit és millorar l’autoestima a més de buscar i trobar un nexe d’unió i conversa amb les persones que més valoren. Es pretén així no només aconseguir el reconeixement propi, sinó també el de l’exterior.

En definitiva, el microprojecte es concep com a transversal pel que es programen l’execució de mòduls generals (TIC, Comunicació, Incorporació al món laboral i Tutoria) i mòduls pràctics.

#pfiCAT #impulsFP #SomFP