PFI Challenge: 2a sessió

Avui ha tingut lloc la segona sessió del PFI Challenge. En aquesta, hem pogut posar en pràctica la metodologia del design  thinking, en la fase de definició; on és important investigar, comprendre, empatitzar, i clarificar sobre quina serà l’audiència del repte a resoldre, és a dir conèixer qui és l’usuari o destinatari principal, i saber quines necessitats té respecte al repte que es planteja.

Recordem que el repte és “Com podríem fomentar la motivació en la formació de l’alumnat PFI”.

Els alumnes del PFI han treballat en petits grups, i han fet dos activitats principals: la primera, definir com serà alumne destinatari del repte a resoldre, perfilant aspectes tals com d’on ve, situació personal, familiar i social, com va anar l’institut, aficions i motivacions, prospecció futura etc..   En la segona, s’han començat a treballar preguntes obertes per a formular i aplicar a la següent sessió.  D’aquesta manera, s’aconseguirà més informació sobre les necessitats de l’usuari i es podrà perfilar molt més la idea o proposta a la següent fase ideació.

L’ambient de treball generat ha estat fantàstic, els grups han estat atents, i participatius, i han elaborat uns perfils descriptius de l’usuari molt interessants i acotats; pot ser alguns d’ells pensant amb amics o coneguts en situacions semblants o fins i tot, en algun punt identificant-se ells mateixos. Ens encanta, l’actitud que han tingut l’alumnat, professorat i tots els membres implicats! Estem molt satisfets!!

A continuació algunes de les imatges  i fragments de vídeo de la sessió d’avui:

#pfiCAT #impulsFP #SomFP