PFI i la Intel·ligència Artificial al CCCB (BCN)

El passat 14 de desembre els alumnes del PFI IC01 d’auxiliar en muntatge i manteniment d’equips informàtics de l’Institut Joaquim Mir vam visitar l’exposició IA: Intel·ligència Artificial al CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona).

L’exposició oberta al públic fins al 17 de març del 2024, es compon de 4 espais amb temàtiques diverses. El primer, Mons de dades, presenta diferents intervencions artístiques creades amb IA on el públic interactua amb les pantalles a través del moviment del propi cos. A continuació hi ha una reflexió sobre el biaix de gènere en la creació dels algorismes d’IA, visibilitzant una realitat per defecte de raça blanca i masculina. Tot seguit es pregunta si la IA és realment intel·ligent i s’exposen maquetes de les primeres màquines desenvolupades amb algorismes com la màquina diferencial dissenyada per Ada Lovelace o l’Enigma dissenyada per Alan Turing que va ajudar a vèncer als Nazis durant la Segona Guerra Mundial. La part final de l’exposició ens planteja futurs diversos de la mà de la IA i aplicacions en la música i en la relació entre humans.

Els alumnes del PFI han valorat molt positivament la visita a l’exposició, i entre els comentaris més destacats han après sobre la ràpida evolució tecnològica des del 1993, la dualitat de coses bones i dolentes que es poden crear amb I.A. i a la majoria d’alumnes les ha fascinat el gos AIBO amb el qual hem tingut l’oportunitat d’interactuar durant la visita i el 100% d’alumnes la recomanarien altres alumnes del PFI.

Aprofiteu: teniu temps per visitar-la fins al 17 de març!