Visita a BCN3D dins del Microprojecte “Ens 3Dlitzem! Un passeig per la impressió 3D”

El dimecres 29 de novembre del 2023 els alumnes del PFI IC01 d’Auxiliar en muntatge i manteniment d’equips informàtics de l’Institut Joaquim Mir de Vilanova i la Geltrú, hem fet una excursió a BCN3D, que està en Gavà.

És una empresa on es fabriquen impressores 3D i tenen la seva oficina. Tot ha sigut gràcies a l’Àlex Balduz i la Paula Pacho que van ser les persones les quals van estar-hi organitzant tot el tema de la sortida, ja que aquesta sortida ha sigut per fer una recerca d’informació per a un microprojecte que estem fent que s’anomena “Ens 3Dlitzem! Un passeig per la impressió 3D”.

Hem arribat i ens ha obert la porta una persona la qual es diu Arnau Falcón, quan hem entrat hi havia una escala que ens ha portat a una planta més alta i on s’ubiquen les oficines, i ens ha portat a una sala on hi havia un projector amb unes prestatgeries amb diferent tipus de peces 3D. Ens ha fet una petita presentació sobre les impressores 3D, els diferents tipus, el creador de la impressora 3D…

Quan hem acabat la presentació ens ha portat a l’habitació de treball on està situada tota la part de treball com bé diu el seu nom, aquesta habitació està distribuïda en 2 parts, d’una que es diu granja i un altre on està les oficines, la granja és un conjunt d’impressores on fan tests de peces, per exemple: estan fent una col·laboració amb “Lefties” doncs es dissenya un model i s’imprimeix si surt malament doncs es desfan d’elles i si surten bé doncs fiquen les impressores de la granja a imprimir aquelles figures. L’oficina està distribuïda en parts: Una part de màrqueting, una altra administració, un altre de logística, un altre d’atenció al client, i l’última de disseny.

Després l’Arnau ens ha guiat fins a la planta baixa on està el magatzem. En el magatzem hi ha diferents parts: està l’inventari, el taller que és on es munten totes les impressores 3D, i un altre de reparació d’impressores 3D.

Una vegada hem sortit del taller, hem anat un altra vegada a la part de les oficines, a la sala on estava el projector i ha vingut amb una caixa amb moltes peces de la col·laboració amb “Lefties” i ens ha donat a escollir una peça per persona com a detall per la visita. Estem molt agraïts amb BCN3D per aquesta visita guiada que ens han fet i ens ha servit molt per poder seguir amb el nostre microprojecte sobre la impressió 3D.

Autor: Mario Hernández – Alumne del PFI IC01

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP