Orientacions per les auditories en remot

Benvolguts-des,

Esperem que tots estigueu bé de salut.

En resposta al que va sortir a les xarxes dijous passat i als neguits que ens esteu transmetent des dels centres, us fem a mans unes orientacions de cara a les auditories als centres educatius mentre duri el tancament.

Pensem que és important que els centres us animeu i que, en la mesura del possible no es deixin les auditories per més tard, ni la interna ni l’externa.

Sobre l’auditoria externa:

Si caduca el certificat s’ha de fer abans de la seva data de caducitat, en remot, com a mínim una part, en els següents sis mesos hauran de fer la sessió presencial. Si es tracta d’un seguiment, estem treballant amb les auditores per què també la proposta sigui fer-se en remot i no es deixi pel curs vinent, tant APPLUS com BV ja ens han dit que, en el cas dels seguiments, es podria fer tota l’auditoria en remot.

Estem en contacte amb les auditores i si algú té alguna dificultat en la planificació de la seva auditoria es pot posar en contacte amb nosaltres per mirar d’ajudar-lo resoldre-la. (fpqualitat@xtec.cat)

Sobre l’auditoria interna en remot:

Com sabeu, és una modalitat que contempla la norma ISO 19011.

S’ha de garantir uns mitjans de comunicació que siguin els adequats i l’accés a la documentació que garanteixin la seguretat i la integritat d’aquesta. Després d’haver realitzat la primera a l’institut Bernat el Ferrer de Molins de Rei on van actuar com auditors l’Eva Cuello, la Mar Bruna i en Jorge Lorenzo, us enviem allò que pensem que s’hauria de tenir en compte i un exemple de pla d’auditoria:

Abans de l’auditoria:

  • Preparar el pla d’auditoria indicant l’espai virtual on es realitzarà (per exemple, enllaços del Google Meet).
  • Mirar de fer sessions no massa llargues i amb descansos i que participi en cada sessió el mínim imprescindible de persones.
  • En la mesura que sigui possible, pot ajudar, seleccionar auditors que ja hagin auditat el centre en altres ocasions.
  • Donar accés a la documentació als auditors.
  • Assegurar-te que tothom qui participarà té accés a internet i que saben fer servir l’eina de videoconferencia, especialment apagar el micro i mostrar pantalla.
  • Enviar el pla als participants amb unes petites normes de conducta per a la realització de les sessions online (adjuntem exemple de l’elaborat per les xarxes).

Durant l’auditoria:

  • A cada sessió donar més temps per presentar-se i poder compartir neguits. Mirar de solventar, si n’hi ha, problemes tècnics.
  • Respectar els torns i ajudar a moderar.
  • Gravar les sessions com a evidència d’auditoria, previ consentiment dels participants.
  • Anotar les evidències que no es poden recollir per aquesta via. Per exemple el nom de l’alumne que hem vist al qBid, per després poder buscar el seu expedient.

Després de l’auditoria:

  • Afegir un punt a l’informe amb les evidències que s’hauria de trobar un cop tornat al centre i la seva comprovació posterior, quan haguem tornat.
  • Comprovar les evidències al centre i afegir-ho al informe.

Des del PQiMC animem als centres a fer les auditories en remot i no endarrerir-ne cap, podria ser contraproduent, sobretot per aquells centres amb poc recorregut en la ISO.

Aquells centres de la Q2 i Q3 que tenen previst fer l’auditoria o preauditoria durant aquestes setmanes, la proposta que fem seria fer la part documental i/o direcció i/o qualitat en remot i la part d’ensenyament/aprenentatge o la part de secretaria deixar-la per més endavant.

Qualsevol dubte us podeu posar en contacte amb nosaltres.Cuideu-vos molt!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>