La veu dels centres: Institut El Calamot (Gavà)

L’adopció d’un sistema de gestió de la qualitat va ser una una decisió estratègica amb un impacte significatiu en el funcionament d’un institut públic com l’Institut el Calamot de Gavà. Implementar aquest sistema ha suposat una transformació profunda en la nostra gestió i operativa.

Un de les principals avantatges de la implantació de la norma ISO 9001 és la millora de la gestió interna de l’institut. Aquesta norma estableix una sèrie de processos estandarditzats i protocols que ajuden a organitzar de manera més eficient les activitats diàries. Això es tradueix en una reducció dels errors, una millora en la planificació i una major eficàcia en l’assignació de recursos.

L’atenció a l’alumnat i a la comunitat educativa en general és, com tots sabeu, fonamental per a un institut. Amb la implantació de la norma ISO 9001, l’Institut el Calamot ha posat un èmfasi especial en la millora contínua i l’atenció personalitzada als usuaris. Aquesta orientació cap a la qualitat ha contribuït a augmentar la satisfacció dels alumnes, famílies, entorn i empreses amb les que col·laborem, consolidant la reputació de l’institut com a centre d’excel·lència educativa.

En un entorn educatiu cada vegada més competitiu, la certificació ISO 9001 esdevé un factor diferencial. Aquesta acreditació internacional, reconeguda globalment, ens ha permès  obrir noves oportunitats, com ara la col·laboració amb altres empreses,  institucions d’arreu de l’estat i la participació en projectes internacionals .

Finalment, recordar que un dels pilars fonamentals de la norma ISO 9001 és el compromís amb la millora contínua. Aquesta filosofia s’ha instaurat a l’Institut el Calamot, fomentant una cultura organizativa orientada a l’excel·lència i l’innovació. El personal docent i administratiu participa activament en la identificació d’oportunitats d’optimització i en la implementació de millores, contribuint a elevar constantment els nostres estàndards de qualitat.

Com a conclusió dir-vos que la implementació d’un sistema de gestió de la qualitat basat en la norma ISO 9001 a l’Institut el Calamot de Gavà ha estat un pas decisiu cap a la modernització i la professionalització de la nostra organització. Ens ha permès millorar la gestió interna, augmentar la satisfacció dels usuaris, reforçar la competitivitat de l’institut i instaurar una cultura de millora contínua. En definitiva, s’ha convertit en una eina fonamental per a garantir l’excel·lència educativa i consolidar la posició de l’Institut el Calamot com a element clau en l’educació pública de qualitat.

Jorge Lorenzo

Cap d’Estudis Institut El Calamot, Gavà