Butlletí de Juny 2022

Número 83, juny 2022

Benvolguts/des companys/es,

Us fem arribar el butlletí informatiu del PQiMC del mes de juny esperant que estigueu bé i plens de força per acabar el curs. Restem a la vostra disposició per tal de poder ajudar-vos en tot allò que sigui possible.

 

“Només existeixen dos dies a l’any en els quals no es pot fer res. Un es diu ahir i l’altre es diu demà. Per tant, avui és el dia ideal per estimar, créixer i principalment, viure”. Dalai Lama 

 

1. Enhorabona

Des del Projecte de Qualitat i Millora Contínua volem donar la nostra enhorabona a l’Institut Francesc Ribalta de Solsona que el passat dimarts va passar el contrast e2cat amb una puntuació +300. Amb aquest ja són 31 centres que han contrastat la seva excel·lència mitjançant el model e2cat.

També volem felicitar a l’Institut Puig i Cadafalch de Mataró per la seva certificació en ISO 9001:2015. Actualment comptem amb 143 centres certificats.

2. Tancament i Enquesta de final de curs

Aquest curs la memòria del PQiMC 2021-2022 es realitzarà a través d’un formulari.

Abans d’omplir el formulari s’haurà de:

  • Introduir els indicadors a l’EPIQ com el curs passat, descarregant l’informe per adjuntar-lo posteriorment.
  • Introduir les dades a l’AGAI (disponible a partir del 15 de juny), descarregar el document i adjuntar-lo signat pel director/a, secretari/a i amb el segell del centre.

Al Moodle del Projecte de Qualitat i Millora Contínua tindreu en breu tota la  informació i enllaços per realitzar-la.

3. Com publicar notícies al nostre NODES

Alguns centres com l’Institut Esteve Terrades i l’Institut Francesc Ribalta ja han publicat articles al nostre NODES. Tal i com ho han fet ells, seguim interessats ens que pugueu publicar notícies al nostre NODES relacionades amb la qualitat: si esteu fent formació pel claustre, si heu certificat per primer cop ISO 9001, ISO 14001 i/o ISO 45001, si esteu redactant la memòria o us presenteu al contrast del model e2cat, si voleu aconseguir altres certificacions, si certifiqueu alguna empresa en el servei d’FP dual, si participeu en alguna jornada o concurs en relació a la gestió, o qualsevol bona pràctica interessant en relació a la gestió de centres.

A l’apartat de Recursos del nostre NODES hi trobaràs també el Tutorial.

3. Jornada de Cloenda

El proper dia 28 de juny del 2022 celebrarem la Jornada de Cloenda dels diferents Programes i Projectes en línia. Inscripcions

Teniu tota la informació al site

4. qCampusFP#2022

Us presentem les formacions que hem preparat per tots vosaltres dintre del marc qCampusFP#2022, que es realitzarà de l’1 al 7 de juliol. Tota la informació i els enllaços per fer les inscripcions els podeu trobar al site

5. Certificació de Qualitat de la Formació Professional en alternança dual.

Enguany, la Fundació Bankia per a la Formació Dual (ara CaixaBank Dualitza) torna a finançar el cost de les certificacions d’empreses d’FP dual en el nivell d’Excel·lència. Aquest curs en finançarà 10.

En aquests moments ja tenim 32 empreses certificades. La darrera ha estat Medichem, SA, que a través de l’Institut Montilivi ha aconseguit la certificació en el nivell d’Excel·lència. Enhorabona!

També estem a l’espera de dues auditories externes més que s’han de fer aquest mes.

Continuarem fent difusió del procediment a seguir per obtenir aquestes certificacions a les xarxes de qualitat i ens agradaria comptar amb tots vosaltres per multiplicar el nombre d’empreses certificades.

Tot i així, recordeu que tota la informació referent al procediment de certificació en els nivells de Compromís, Assegurament i Excel·lència i com optar als premis de CaixaBank Dualitza la trobareu en el nostre Site.

També teniu informació a l’Odissea al curs del Projecte de Qualitat i Millora Contínua i a la nostra pàgina web 

Per dubtes i consultes ens podeu escriure al correu del Projecte fpqualitat@xtec.cat

6. Informació cursos FIC

Recordeu que podeu gestionar a través del PQiMC cursos FIC (Formació interna de centre). Les característiques dels cursos FIC més rellevants són: 30 h de formació mínima, de les quals es poden fer entre 3 i 6 hores de suport amb un formador extern, que farà alguna sessió presencial/virtual i us pot ajudar a organitzar/seguir el curs. La resta d’hores del curs, seran impartides per un formador intern del vostre centre, amb el suport dels materials formatius que trobareu en un aula Moodle que us podem facilitar des del Projecte.

Per més informació us podeu adreçar a: fpqualitat@xtec.cat

7. Normativa

DOGC

ORDRE EDU/113/2022, de 3 de maig, per la qual s’estableix el calendari escolar del curs 2022-2023 per als centres educatius no universitaris de Catalunya i es modifica l’Ordre EDU/119/2021, de 28 de maig, per la qual s’estableix el calendari escolar del curs 2021-2022 per als centres educatius no universitaris de Catalunya.

ORDRE EDU/98/2022, de 3 de maig, per la qual s’aproven les bases reguladores del procediment de concessió de subvencions als ens locals de Catalunya, destinades al finançament de cicles de formació específica de grau mitjà i/o superior d’arts plàstiques i disseny impartits en les escoles d’art de la seva titularitat, del curs 2020-2021.

RESOLUCIÓ EDU/1356/2022, de 3 de maig, per la qual s’actualitza el Programa d’innovació “Campionat de Catalunya de la Formació Professional i proves tècniques de les Olimpíades d’FP Skills” i es deixa sense efectes la Resolució ENS/2481/2016, de 27 d’octubre, per la qual es crea el Programa d’innovació “Campionat de Catalunya de la Formació Professional i proves tècniques de les Olimpíades d’FP Skills”.

RESOLUCIÓ EDU/1357/2022, de 5 de maig, per la qual s’estableix la relació màxima de professorat/alumnat en els cicles formatius de grau bàsic. Establir la relació màxima de professorat/alumnat d’1/20 en els cicles formatius de grau bàsic.

EDICTE de 5 de maig de 2022, pel qual se sotmet a informació pública el Projecte d’ordre per la qual s’estableix el currículum de la formació instrumental per a les persones adultes en tràmit al Departament d’Educació.

RESOLUCIÓ EDU/1429/2022, de 9 de maig, per la qual es fa pública la relació de centres educatius i establiments que ofereixen els programes de formació i inserció el curs 2022-2023.

ORDRE EDU/106/2022, de 10 de maig, per la qual s’aproven les bases reguladores del procediment de concessió de subvencions, als ens locals de Catalunya, destinades al finançament de les escoles de música de la seva titularitat, del curs 2020-2021.

RESOLUCIÓ EDU/1420/2022, d’11 de maig, per la qual es resol la convocatòria pública per a la concessió de subvencions a centres privats concertats en el marc del Pla de millora d’oportunitats educatives, per al curs 2021-2022 (ref. BDNS 616383).

ORDRE EMT/107/2022, de 12 de maig, per la qual es garanteixen els serveis essencials que presten els centres d’ensenyament públic dins l’àmbit territorial de Catalunya.

RESOLUCIÓ EDU/1453/2022, de 12 de maig, per la qual es modifica la Resolució EDU/819/2022, de 21 de març, per la qual es dicten les instruccions sobre l’adjudicació de destinacions provisionals amb efectes d’1 de setembre de 2022 per al personal funcionari de carrera, en pràctiques i interí dels cossos docents i sobre els desplaçaments forçosos per modificació de les plantilles dels centres i serveis educatius públics dependents del Departament d’Educació.

RESOLUCIÓ EDU/1452/2022, de 13 de maig, de modificació de la Resolució EDU/3542/2021, de 26 de novembre, per la qual es fan públiques les llistes de persones aspirants que han estat seleccionades en el concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats, convocat per la Resolució EDU/182/2021, de 29 de gener.

RESOLUCIÓ SLT/1489/2022, de 18 de maig, per la qual s’adapten les mesures del Pla d’actuació per al curs 2021-2022 per a centres educatius en el marc de la pandèmia.

ACORD GOV/105/2022, de 24 de maig, pel qual s’aprova l’Oferta d’Ocupació Pública d’Estabilització d’Ocupació Temporal de la Generalitat de Catalunya, en el marc de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgents per a la reducció de la temporalitat en l’ocupació pública. 

BOE

Real Decreto 272/2022, de 12 de abril, por el que se establece el Marco Español de Cualificaciones para el Aprendizaje Permanente.

Resolución de 4 de mayo de 2022, de la Dirección General de Evaluación y Cooperación Territorial, por la que se publica el Acuerdo de la Conferencia Sectorial de Educación, sobre la actualización del marco de referencia de la competencia digital docente.

Extracto de la Resolución de 13 de mayo de 2022, de la Secretaría de Estado de Educación, por la que se convocan ayudas para alumnos con necesidad específica de apoyo educativo para el curso académico 2022-2023. 

DOGC – APROVACIÓ CURRÍCULUM

ORDRE EDU/90/2022, de 26 d’abril, per la qual s’estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior d’Ensenyament i Animació Socioesportiva.

ORDRE EDU/94/2022, de 29 d’abril, per la qual s’estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà de Conducció de Vehicles de Transport per Carretera.

ORDRE EDU/95/2022, de 29 d’abril, per la qual s’estableix el currículum del cicle formatiu de grau superior de Condicionament Físic.

RESOLUCIÓ EDU/1319/2022, de 29 d’abril, per la qual s’estableix el currículum del curs d’especialització de Ciberseguretat en Entorns de les Tecnologies d’Operació.

RESOLUCIÓ EDU/1320/2022, de 29 d’abril, per la qual s’estableix el currículum del curs d’especialització de Digitalització del Manteniment Industrial.

RESOLUCIÓ EDU/1321/2022, de 29 d’abril, per la qual s’estableix el currículum del curs d’especialització de Fabricació Intel·ligent.

RESOLUCIÓ EDU/1394/2022, de 3 de maig, per la qual s’estableix el currículum del curs d’especialització d’Implementació de Xarxes 5G.

RESOLUCIÓ EDU/1395/2022, de 3 de maig, per la qual s’estableix el currículum del curs d’especialització de Fabricació Additiva.

ORDRE EDU/111/2022, de 10 de maig, per la qual s’estableix el currículum del perfil professional del programa de formació i inserció d’Auxiliar en centres sanitaris.

 

Enllaços d’interès:

Gestió de Qualitat

Las referencias en ciberseguridad se actualizan

Gestió educativa

Estrategia para conquistar el aprendizaje

Alguns paràmetres moduladors del caràcter social dels nostres joves

Repensar l’assessorament psicopedagògic des d’un servei educatiu específic, el CRETDiC

La tutoria en el context escolar europeu

The Cognitive Age: Building Brains that Learn Better

Gestió en general

Webinar obert: Employee experience per fidelitzar el talent. ProgramaInscripcions. 15 de juny del 2022. Fundació Factor Humà

El nou Esquema Nacional de Seguretat i la prevalença de la protecció de dades personals

Vitamines per als comandaments: preparats per avaluar l’acompliment dels vostres equips?

 

Atenció: us informem que rebeu aquest correu perquè formeu part del PQiMC o bé en algun moment heu fet un curs del Projecte de Qualitat. En el cas que no formeu part de les xarxes del PQiMC i voleu deixar de rebre aquest butlletí només cal que ens ho feu saber a l’adreça: fpqualitat@xtec.cat.

Segueix-nos: 

Departament d’Educació
Direcció General de Formació Professional
Subdirecció General de Programes i Projectes
Projecte de Qualitat i Millora Contínua 
Telèfon: 935 516 900 Extensions: 3171-3535-3479-3428.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>