Comunicat Empreses Certificadores

Fa uns dies, us vam fer arribar unes orientacions per la realització d’auditories internes i externes.

A partir dels dubtes i observacions que ens heu fet arribar, hem elaborat un comunicat que hem enviat a les empreses certificadores amb els criteris que haurien seguir a l’hora de planificar les auditories dels centres educatius. Us el transcrivim a continuació: 

Benvolguts/des,

Les darreres setmanes hem mantingut una comunicació fluida per tal de trobar solucions adients a la situació d’alarma creada pels efectes de la Covid-19, en relació a la impossibilitat de realitzar presencialment les auditories dels sistemes de gestió de la qualitat dels nostres centres educatius. És per això que una vegada arribat a un consens sobre la sistemàtica a seguir, i mentrestant no canviï la realitat actual, volem presentar-vos de manera resumida el conjunt d’orientacions que haurem de tenir en compte.

Pensem que és important que els centres avancin segons el previst en aquest tema i que, en la mesura del possible, no deixin les auditories per a més tard, tant la interna com l’externa.

Les empreses auditores, seguint les directrius i requisits que determina ENAC, teniu establerts els criteris generals en els que es poden realitzar les auditories en remot, així com, els processos que es poden auditar.

Tot i així, els equips directius de cada centre ha de tenir la potestat de la decisió final en com s’organitzarà l’auditoria, tant si és total o parcialment en remot, com si volen endarrerir-la i fer-la presencialment quan tot es normalitzi. També han de poder decidir, en el cas de poder optar a fer-la en remot, quins seran els processos auditats en aquesta modalitat.

Les auditories es faran amb la documentació, tant digital com en documentació física, que es disposi en aquest moment. En cap cas pot suposar que cap persona hagi d’anar al centre auditat a recollir cap tipus de document, ja que els centres es troben en aquest moments amb les activitats presencials suspeses per l’efecte esmentat anteriorment en relació a la Covid-19.

Entenem que el context és nou i complicat per a tothom, i que hem d’anar cercant quina és la millor solució personalitzada per a cada centre educatiu, adaptant-nos, en la mesura que sigui possible a les seves necessitats, tal i com acostumeu a fer. 

Com sempre, estem a la vostra disposició per tal d’ajudar-vos en l’establiment del contacte amb els responsables dels centres de les nostres xarxes del PQiMC, si escau.

Desitjant que tots us trobeu bé.

Atentament,

Si teniu qualsevol dubte, observació o dificultat, us podeu posar en contacte amb nosaltres a través del correu fpqualitat@xtec.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>