L’Escola del Treball de LLeida escollit com a centre d’excel·lència

L’Institut Escola del Treball de LLeida, l’Institut Pere Martell de Tarragona i l’Institut Escola del Treball de Barcelona, són els tres centres d’FP catalans escollits per formar part de la xarxa estatal de centres d’excel·lència d’FP.

Ens sentim especialment orgullosos de tot l’equip humà del nostre centre, que són qui ha fet possible situar-nos com a centre d’excel·lència. El present reconeixement comportarà també una gran responsabilitat  quant a generació de valor amb el projecte que es desplega.

El Ministerio de Educación ha seleccionat 44 centres públics de l’estat espanyol per a configurar  una xarxa de centres d’excel·lència per tal que siguin creadors d’ecosistemes innovadors, impulsors de noves metodologies i últimes tecnologies al servei de l’FP.

El nostre institut tindrà un pressupost de 975.000€ i haurà d’elaborar un projecte de 4 anys de durada i d’impacte estatal en el qual treballarà amb corresponsabilitat amb les empreses, centres de recerca, universitats i els agents socials amb el focus posat en:

• l’impuls de la transformació metodològica i digital dels espais i equips.
  • la incorporació de tecnologia disruptiva aplicada.
  • la formació de professorat d’àmbit estatal.
  • el desenvolupament de projectes d’innovació i investigació.
  • el treball en xarxa.

L’Escola del Treball de Lleida ha estat seleccionada en el sector de les Energies Renovables on s’imparteix com a únic centre a la província de Lleida des de fa 9 anys en format de CAR ( Cicle d’Alt Rendiment) completament per projectes amb metodologia ABP.

Els reptes que des de l’Escola del Treball ens plantegem són:

• la construcció, entre d’altres, d’una aula immersiva de realitat virtual i la creació d’una plataforma interactiva de càpsules formatives relacionades amb el seu ús.
  • l’acollida i formació del professorat dels 56 centres públics que imparteixen Energies Renovables en altres CA que estan en transformació metodològica i innovació digital.
  • la realització de projectes d’innovació i investigació aplicada amb les empreses del sector.
  • el treball en xarxa amb el sector productiu per a la detecció de necessitats dels perfils professionals
  • propostes de revisió i adaptació curricular a la realitat social i del sector.

I seguim…