Tutorial: compliment dels requisits per a la certificació d’empreses dual.

En la XX Jornada de Qualitat a l’ensenyament es van certificar 7 empreses en excel·lència. Des del Projecte de Qualitat i Millora Continua i des de la Unitat FP dual s’està donant un renovat impuls per a que la certificació del servei dual que presten les empreses en col·laboració amb els centres educatius ajudi al jovent de Catalunya a rebre una formació dual de qualitat en l’empresa d’acord a uns requisits establerts.

Per tal d’ajudar les persones responsables dels centres a identificar aquells requisits i el seu procediment de compliment, s’ha elaborat un tutorial.

Des d’aquest article s’anima a les direccions dels centres, coordinacions de qualitat, coordinacions d’FP dual i empreses a apostar per aquest procediment de certificació com a palanca per la millora, el compromís i la implicació per a una formació professional de qualitat.

És important i necessari que les persones responsables dels centres educatius s’informin de les empreses certificades perquè alguns/es dels seus/seves alumnes hi podrien estar fent la formació dual. Cal subratllar que el seguiment en el compliment dels diferents requisits que els ha permès certificar a l’empresa l’han de fer tots els centres que hi tenen alumnat.

Alguns beneficis per les empreses:

• Prestigi social.
  • Avantatge competitiu reconegut.
  • La imatge compta molt per a generar negoci.
  • Aval de qualitat de la feina ben feta.
  • Acredita la seva responsabilitat social i professionalitat.
  • Disposa de potencials treballadors/es formats.
  • Afavoreix la integració del personal en un equip de treball i en la cultura de l’empresa.
  • Millora de la qualificació professional amb el reconeixement acadèmic de l’experiència i formació del personal treballador.
  • Es facilita la cooperació i participació de l’empresa en diferents activitats per a la millora de l’FP dual (innovació, estades del professorat, grups de treball de tutors/es d’empresa, sinèrgies amb altres empreses).
  • Es comparteixen recursos empresa-centre educatiu: instal·lacions, equips, materials, formació, experiència i coneixement.

Aquí hi podeu veure algunes de les experiències d’FP dual a Catalunya.

A tenir en compte que

Moltes gràcies pel vostre compromís!

Si teniu qualsevol dubte al respecte de la certificació d’empreses que col·laboren amb vosaltres podeu enviar un correu a fpqualitat@xtec.cat