Guió de la segona sessió. Segona part
Càpsula – 10′
Sobre protecció dades, seguretat i propietat intelectual
Aquesta càpsula conté informació respecte seguretat i identitat digital a la xarxa, relacionat sobretot amb les oportunitats i riscos que es poden trobar els menors i els joves, en l’ús quotidià de la tecnologia.
L’ús habitual de la tecnologia i de la xarxa implica, com a professionals de l’educació, conèixer i considerar qüestions de seguretat i d’identitat digital. La xarxa com a espai ple d’oportunitats per a tothom, adults i menors, també comporta alguns riscos. És important tenir en compte el que exposa la competència digital, tant de primària com de secundària, al respecte.
Feu una lectura dels materials, tenint en compte els enllaços que hi ha a les diferents pàgines. És molt important que tingueu en compte els enllaços que es donen, ja que us han de servir per a tota la vostra pràctica docent.
Un cop feta la lectura, heu de fer el qüestionari que teniu com a activitat.
Per fer aquesta activitat, accediu a l’Aula d’Autoaprenentatge a Odissea amb usuari XTEC.
Exposició i treball al voltant del tema central – 30′
“Aplicació de les tecnologies digitals a les Llengües“
La següent presentació us presenta tot un seguit d’aplicacion seleccionades per:
-
-
-
-
-
- Enriquir projectes
- Treballar la narrativa: àudio, multimèdia
- Crear narrativa, altres recursos
- Avaluar
-
-
-
-
Disposeu de més informació a:
-
-
-
-
-
- Pàgina “Aprendre llengües en una societat digital“
- Tutorials de les aplicacions de la presentació de més amunt
- Col·leccions a Toolbox:
-
-
-
-
Exposeu aquestes informacions a la sessió presencial com a llocs de referència i feu que els participants els consultin per veure el contingut i les possibilitats que ofereixen.
Ben segur que, algunes de las aplicacions i recursos que es presenten aquí, es poden integrar a les propostes didàctiques al voltant dels ODS que s’estan generant al seminari.