Guió de la segona sessió - Primera part

Duració: 50'

Notícies i Novetats Area CD

Les principals notícies de l’Àrea de Cultura Digital es poden seguir bé mitjançant el hashtag #sessioN_1920 del Nodes de la XTCD (N serà el número de sessió), o bé per les que es relacionin en aquesta mateixa pàgina. En el moment de publicar aquest document, encara no hi ha cap notícia publicada. Per aquesta primera sessió podeu seguir l'etiqueta #sessio2_1920

Notícies i Novetats d’àmbit territorial

Espai per a les notícies i novetats que es generen als diferents àmbits territorials. 


Experiències de centres sobre la transformació digital o altres projectes que integrin tecnologies digitals. Intercanvi entre els participants

Els Centres de Recursos Pedagògics i els Serveis Territorials cercaran experiències entre els centres del seu àmbit amb l'objectiu de presentar-les dins aquest bloc de la sessió presencial. Poden ser experiències que exposin les mateixes persones que participen al seminari o externes. 

Marqueu un espai d'uns 20' per exposar l'experiència i deixeu uns 10' per intervencions dels participants (preguntes, dubtes, propostes...)

img de rawpixel.com - www.freepik.es

Guió de la segona sessió. Segona part

Duració: 40'

 

Càpsula - 10'

Sobre protecció dades, seguretat i propietat intelectual

Aquesta càpsula conté informació respecte seguretat i identitat digital a la xarxa, relacionat sobretot amb les oportunitats i riscos que es poden trobar els menors i els joves, en l'ús quotidià de la tecnologia.

L’ús habitual de la tecnologia i de la xarxa implica, com a professionals de l'educació, conèixer i considerar qüestions de seguretat i d’identitat digital. La xarxa com a espai ple d'oportunitats per a tothom, adults i menors, també comporta alguns riscos. És important tenir en compte el que exposa la competència digital, tant de primària com de secundària, al respecte.

Feu una lectura dels materials, tenint en compte els enllaços que hi ha a les diferents pàgines. És molt important que tingueu en compte els enllaços que es donen, ja que us han de servir per a tota la vostra pràctica docent.

Un cop feta la lectura, heu de fer el qüestionari que teniu com a activitat.

Per fer aquesta activitat, accediu a l'Aula d'Autoaprenentatge a Odissea amb usuari XTEC.

 


 

Exposició i treball al voltant del tema central - 30'
"Aplicació de les tecnologies digitals a les Llengües"

 

La següent presentació us presenta tot un seguit d'aplicacion seleccionades per:

            • Enriquir projectes
            • Treballar la narrativa: àudio, multimèdia
            • Crear narrativa, altres recursos
            • Avaluar

Disposeu de més informació a:

Exposeu aquestes informacions a la sessió presencial com a llocs de referència i feu que els participants els consultin per veure el contingut i les possibilitats que ofereixen.

Ben segur que, algunes de las aplicacions i recursos que es presenten aquí, es poden integrar a les propostes didàctiques al voltant dels ODS que s'estan generant al seminari.

 

Guió de la segona sessió. Tercera part

Duració: 90'

Continuació del treball dels equips a l'Espai de Cocreació.

Dins d’aquesta 2a sessió, es continua desenvolupant la Proposta Didàctica iniciada a la primera sessió del seminari. S’utilitza el mètode Design Thinking com a EduHack.

Com a recordatori, deixem el vídeo amb les Fases del Design Thinking

 

Valor afegit

Des del CRP de Sabadell ens faciliten aquest complement amb Realitat Augmentada sobre els ODS. Cal baixar l'app Zappar (Android - iOS), obrir-la davant la imatge (sota), i apareixen vídeos informatius, un per cada ODS.

 

Temporització de les Fases del Design Thinking distribuïdes en les 4 sessions del seminari
Important: Cal que els documents que es posin a les parets es desin al final de cada sessió.

Continuem amb les fases. A la primera sessió es va invertir el temps necessari a EMPATITZAR.  Aquesta segona sessió cal dedicar-la a DEFINIR i a fer volar la imaginació i la creativitat en la fase IDEAR.

Al document de sota, teniu la informació del "pas a pas" per a que els equips puguin continuar cocreant la proposta didàctica.

Cliqueu la imatge per veure la versió operativa

 

Més informació de les fases del Design Thinking

Recordeu que, si voleu aprofundir en cadascuna de les fases i, fins i tot, utilitzar les plantilles que s’hi proposen, disposeu de tot el què s’ha desenvolupat a https://projectes.xtec.cat/eduhack

Exemple Eduhack - Fase 0 COMENCEM

A Eduhack - Design Thinking - Fase 0 disposeu del vídeo-guia i les recomanacions per a desenvolupar aquesta fase.

Exemple Eduhack - Fase 1 EMPATITZAR

A Eduhack - Design Thinking - Fase 1 disposeu del vídeo-guia i les recomanacions per a desenvolupar aquesta fase.

Exemple Eduhack - Fase 2 INSPIRAR-DEFINIR

A Eduhack - Design Thinking - Fase 2 disposeu del vídeo-guia i les recomanacions per a desenvolupar aquesta fase.

Exemple Eduhack - Fase 3 IDEAR

A Eduhack - Design Thinking - Fase 3 disposeu del vídeo-guia i les recomanacions per a desenvolupar aquesta fase.

Exemple Eduhack - Fase 4 PROTOTIPAR

A Eduhack - Design Thinking - Fase 4 disposeu del vídeo-guia i les recomanacions per a desenvolupar aquesta fase.

Exemple Eduhack - Fase 5 COMPARTIM

A Eduhack - Design Thinking - Fase 5 disposeu del vídeo-guia i les recomanacions per a desenvolupar aquesta fase.

Gràfic interactiu - http://bit.ly/xtcd-grafic


Els Seminaris TAC passen a anomenar-se
Xarxa Territorial de Cultura Digital.

Al llarg de les quatre primeres sessions del seminari, seguireu una única activitat...., un únic tema troncal que engloba múltiples temes. Es tracta de desenvolupar una proposta didàctica basada en un Objectiu de Desenvolupament Sostenible ODS però que integri diverses metodologies, temes i estratègies.  

A la cinquena sessió serà quan presenteu les produccions creades al seminari o elaboracions externes incloses en altres projectes com mòbils.edu, transformació digital i altres.

Eixos temàtics dels Seminaris de coordinació CD, tant dels presencials com del telemàtic, per al curs 2019-2020:

A tenir en compte

    • Es recomana la itinerància de les seus de les sessions.
    • Recordeu que a les sessions hi pot participar altre professorat dels centres, que no siguin coordinadors i persones docents interessades de centres concertats.
    • Si és possible, els equips de treball dins dels seminaris caldria que estiguessin formats per seguir el procés de cocreació al voltant de projectes d’innovació diversos (mòbils.edu, innovació, transformació...), tant per la diversitat com per caminar cap a la hibridació.
    • Hi ha prevista la realització de Webinars lligats als temes troncals dels seminaris. Deixem la porta oberta a atendre peticions de webinars de temes que es proposin als seminaris.

Es posa a disposició dels seminaris (XTCD) aquest lloc web, a la plataforma NODES https://projectes.xtec.cat/xtcd/ amb espais de comunicació integrats i per a compartir propostes i experiències sorgides dels propis seminaris o d’altres projectes d’innovació.

Calendari

A títol orientatiu, variable en funció de cada territori, les dates de les sessions són:

        • Sessió 1 - Darrera setmana d’octubre
        • Sessió 2 - Darrera setmana de novembre o primera de desembre
        • Sessió 3 - Darrera setmana de gener
        • Sessió 4 - Segona setmana de març
        • Sessió 5 - Tercera setmana de maig o posterior. Trobada d'intercanvi
Scroll to Top