Recomanacions per a l’organització de les aules d’acollida en el marc de la pandèmia per COVID-19

Si sou tutors o tutores d’aula d’acollida i heu d’organitzar el funcionament de l’aula d’acollida del vostre centre, podeu consultar el document Recomanacions per a l’organització de les aules d’acollida en el marc de la pandèmia per COVID-19 / Curs 2021-2022, que té com a finalitat facilitar la tasca organitzativa i pedagògica dels centres educatius i orientar-los en la presa de decisions per preparar el nou curs escolar pel que fa a l’organització i gestió de l’aula d’acollida d’acord amb els criteris exposats en els documents instructius del Departament d’Educació.… Llegeix més»

Formació docent d’estiu

Sens dubte, la formació continuada dels docents, mestres i professors forma part del seu compromís amb l’educació i és indispensable per a un ensenyament de qualitat i com cada estiu, des de diferents espais i entitats s’ofereixen propostes formatives adreçades als docents amb l’objectiu de fer front als canvis vinculats al món educatiu i a tot de nous reptes engrescadors.… Llegeix més»

Ep! Interactiu per aprendre el català oral, també fora de l’aula

Ep! Interactiu és el nou recurs que ha creat la Direcció General de Política Lingüística integrat al curs oral de català Ep! Escolta i Parla, que s’adreça directament a les persones que volen aprendre la llengua oral –o consolidar el que han après a les classes– a partir d’activitats basades en la imatge i el so. L’interactiu acosta l’aprenentatge de la llengua catalana a persones poc o gens alfabetitzades, també facilita al professorat de català una eina amb activitats en línia molt útils a les aules virtuals i per recomanar-les per a les pràctiques fora de l’aula. S’adrecen també a tothom que vulgui millorar el domini del català oral i aprendre o consolidar estructures senzilles i vocabulari bàsic.… Llegeix més»

Pla d’estiu

Cada estiu, en acabar el curs, els equips educatius fan un seguit de recomanacions i proposen tasques per al període de vacances pensant en aquell alumnat que consideren que li pot ser beneficiós. Habitualment, cada centre educatiu decideix quines activitats d’estiu pot realitzar l’alumnat. Aquestes poden tenir com a objectiu consolidar continguts d’algun àmbit o matèria o poden ser propostes més generals i globals.… Llegeix més»

Estiu enriquit

Recerques internacionals alerten de l’impacte de les vacances escolars en l’assoliment educatiu d’infants i joves. En quin sentit? En el sentit que, per a alguns nois i noies, l’estiu significa un allunyament dels entorns habituals d’aprenentatge, dels estímuls i els espais de descoberta i de coneixement. I, per tant, els hàbits i el gust per aprendre queden aturats.… Llegeix més»

La Lectura Fàcil, un recurs per a l’escola inclusiva

El Departament d’Educació i l’Associació Lectura fàcil organitzen la jornada “La Lectura Fàcil, un recurs per a l’escola inclusiva” amb l’objectiu de descobrir la Lectura Fàcil com a eina per potenciar les habilitats lectores i fomentar el gust per la lectura; conèixer experiències d’èxit en l’ús de materials de Lectura Fàcil a l’aula; explorar propostes i activitats per complementar la lectura, dins i fora de l’aula; i conèixer pautes i estratègies per dinamitzar grups de lectura.… Llegeix més»

FINAL DE CURS, TEMPS DE REVETLLES

S’acosta la data de final de curs que, al nostre país, coincideix amb l’inici del temps de revetlles. De fet, aquest any, el curs acaba el 22 de juny, un dia abans de la revetlla més popular: Sant Joan. Amb les avaluacions enllestides i els objectius de curs assolits, és un bon moment per dedicar l’atenció dins l’aula a finalitats que van més enllà del currículum. La proximitat de la revetlla i el so de petards que potser sentim des de la finestra de la classe, fan oportú parlar de l’origen d’aquestes festes i les múltiples variants d’arreu del món.… Llegeix més»