“Tresor de recursos”, eines en línia sobre avaluació formadora

Us presentem en aquest article un portal amb propostes molt útils tant per primària com per secundària. El web “Tresor de recursos” és un espai que recull idees i experiències al voltant de l’avaluació formadora i que està coordinat per Neus Sanmartí, una de les referents més importants sobre aquest tema.… Llegeix més»

Ep! Escolta i parla

La Direcció General de Política Lingüística ha creat l’Ep! Escolta i parla. Els vídeos, una petita sèrie de ficció per a l’aprenentatge del català adreçada a les persones adultes que no tenen el català com a llengua inicial. Els vídeos presenten converses quotidianes, d’entre 1 i 4 minuts de durada, protagonitzades pels personatges del curs Ep! Escolta i parla, el curs oral de català per a no catalanoparlants.… Llegeix més»

Pràctiques docents AOE

Ens agradaria iniciar un procés col·lectiu de reflexió i intercanvi de pràctiques docents al voltant de l’atenció educativa adreçada a l’alumnat nouvingut i a l’alumnat d’origen estranger que necessita suport lingüístic. El que pretenem és fer emergir bons models de pràctiques docents que donin resposta a les necessitats que ens trobem a l’aula cada dia, tot afavorint la interacció i l’intercanvi entre centres.… Llegeix més»

CICLE DE PENSAMENT FORA D’EIX. DESPLAÇAMENTS D’UNA PANDÈMIA

El proper 28 d’abril a les 19h podeu seguir en streaming el diàleg “Com es relacionen els joves amb la pandèmia?”. Míriam Hatibi, escriptora i consultora de comunicació, dialogarà amb l’activista Lucas Barrero, impulsor de Fridays for Future. Amb la moderació del periodista João França, reflexionaran sobre les conseqüències del toc de queda, els grups bombolla, la mascareta i els desplaçaments que ha provocat la pandèmia a la seva generació.… Llegeix més»

Ramadan mubarak!

La setmana passada, milions de musulmans arreu del món van començar a celebrar el seu mes sagrat: el ramadà. Els cinc preceptes d’obligatori compliment de l’islam són: la professió de fe, l’oració, l’almoina, el dejuni i el pelegrinatge a la Meca. Durant aquest mes es durà a la pràctica el quart pilar: l’abstinència d’ingerir aliments durant el dia. Al llarg d’aquest període, molts dels nostres alumnes s’estaran de menjar i de beure durant les hores de llum: des de l’alba fins a la posta de sol.… Llegeix més»

Fils de conversa, el nou material interactiu de Política Lingüística per practicar el català

La Direcció General de Política Lingüística organitza l’acte de presentació en línia del nou recurs didàctic Fils de conversa, una eina interactiva per practicar el català, que tindrà lloc el divendres 30 d’abril a les 12 hores. Fils de conversa és un material virtual adreçat als participants del Voluntariat per la llengua, als professors de català per a adults, als alumnes i a tothom qui vulgui aprendre i practicar català. Cal destacar que aquest recurs es pot utilitzar des de qualsevol dispositiu: mòbil, ordinador, tauleta…… Llegeix més»

Motivem, participem i cantem en català!

Avui dia, les noves formes d’entendre les relacions humanes i socials enriqueixen la visió que volem tenir de l’educació. De fet, com a docents, no només volem ensenyar, sinó que també ens preocupem per atendre les necessitats emocionals del nostre alumnat i per fomentar la motivació en les activitats que proposem a l’aula. I, com podem aconseguir tot això treballant la cançó?… Llegeix més»

La col·lecció de quaderns Suport Lingüístic i Social en aules multilingües

Per ajudar l’alumnat d’origen estranger a integrar-se plenament a l’aula ordinària, seguir els currículums escolars i, en definitiva, tenir expectatives d’èxit acadèmic similar a la resta de companys, cal aplicar estratègies de Suport Lingüístic i Social (SLS).… Llegeix més»