Vídeo de la jornada “Aprendre el català a l’aula de la vida. Nous parlants del segle XXI”

El passat 12 de maig es va celebrar la jornada “Aprendre el català a l’aula de la vida. Nous parlants del segle XXI”. Al llarg de la història hi ha hagut persones nouvingudes als territoris de parla catalana que han tingut la voluntat d’integrar-s’hi lingüísticament. El fet d’arribar-hi d’adultes o d’afrontar el repte d’aprendre el català quan a l’escola no ha estat permès d’ensenyar-lo ha provocat que l’hagin adquirit per mitjà d’activitats alternatives diverses, sempre fora del sistema educatiu oficial. En són exemples els participants en aquesta trobada, com a representants de la gent d’arreu que ha seguit aquest mateix camí.… Llegeix més»

Formació inicial de nous tutors i noves tutores d’aula d’acollida

Curs de formació inicial adreçat als tutors nous d’Aula d’acollida. Curs 2023-2024

Activitat formativa adreçada a tots els docents que han estat nomenats per al proper curs com a tutors d’aula d’acollida, sense experiència prèvia, per tal de proporcionar-los recursos i orientacions de caràcter organitzatiu i metodològic.… Llegeix més»

Llengües d’aquí i d’arreu

L’Escola 2023 abordarà la situació actual del multilingüisme a Catalunya a través de tres grans prismes: un, la diversitat lingüística al país, amb atenció especial a l’àmbit educatiu; dos, la tasca de preservació a Catalunya de les llengües procedents de fluxos migratoris recents, amb esment especial d’aquelles minoritzades en origen, i tres, els reptes en l’adquisició de la llengua catalana per part dels col·lectius amb bagatges culturals diferents. L’Escola tractarà conceptes clau de cadascuna d’aquestes temàtiques i la interrelació entre elles.… Llegeix més»

Resultats de l’aplicació del programa Narrativa Multimodal (NMM) com a eina educativa d’intervenció

En el marc de la comunicació oral i, concretament, de la millora de les habilitats narratives orals en l’etapa infantil i cicle inicial, es celebrarà l’acte Resultats de l’aplicació del programa Narrativa Multimodal (NMM) com a eina educativa d’intervenció que tindrà lloc el pròxim dimecres 28 de juny, de 9 h a 11 h, a la sala Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat.… Llegeix més»

L’avaluació de les aules d’acollida

Les proves d’avaluació de les aules d’acollida esdevenen per al centre educatiu una eina fonamental per valorar com s’estan portant a terme tant el procés d’integració escolar com l’aprenentatge de la llengua i, de forma especial, quin ha estat l’impacte de l’aula d’acollida com a recurs d’acceleració d’aquests dos processos.

Tots els centres educatius que atenen alumnat nouvingut d’origen estranger, disposin o no de dotació específica d’aula d’acollida, poden fer ús d’aquestes proves com un instrument més que permeti, a tot l’equip docent, valorar el progrés del seu alumnat en l’adquisició de la llengua catalana i en la integració al nou entorn escolar. I encara amb més motiu aquest últim curs, al llarg del qual els condicionants organitzatius provocats per la pandèmia han marcat significativament la diversitat d’opcions estructurals dels nostres centres educatius.… Llegeix més»