Acollida i acompanyament de l’alumnat migrant i refugiat – Formació adreçada al professorat conduïda per Nàdia Ghulam

Us convidem a participar en les tres sessions en format telemàtic que impartirà la Nadia Ghulam els propers dijous 29 de febrer, dimarts 12 de març i dimarts 2 d’abrils de 17.30h a 19.30h dins el marc de l’activitat formativa “Acollida i acompanyament de l’alumnat migrant i refugiat”.

La inscripció restarà oberta fins al 25 de febrer en aquest enllaç posant el codi 9001140555 al cercador d’activitats. L’assistència i aprofitament del curs certificarà 15 hores de formació.… Llegeix més»

Infografia: Recursos i Materials per atendre l’Alumnat d’Origen Estranger

En aquest article us presentem una infografia que recull enllaços de recursos per acollir i acompanyar l’alumnat d’origen estranger de les vostres aules. Aquests materials i recursos poden ser útils tant per als tutors d’aula d’acollida i els tutors de l’aula ordinària com per a la resta de docents, ja que, actualment, la major part del professorat té alumnat d’origen estranger a les seves aules i ha hagut d’aplicar mesures de suport per ajudar en el procés d’aprenentatge d’aquest alumnat.… Llegeix més»

El sistema educatiu a Bozen: una nova mobilitat del microconsorci ESAM-TILC

Durant el mes de febrer iniciarem les mobilitats del microconsorci ESAM-TILC programades per aquest curs. L’objectiu d’aquests job shadowing Erasmus + és poder observar sistemes educatius amb centres plurilingües i interculturals per saber com fan l’acollida i la integració de l’alumnat i les famílies, que han establert una línia metodològica unificada per potenciar l’aprenentatge de tot l’alumnat en totes les matèries i proporcionar l’atenció individualitzada necessària i que escolaritzen alumnes en una L2, integrant llengua i continguts en totes les àrees i matèries per aconseguir bons resultats.… Llegeix més»