26 de setembre – Dia Europeu de les Llengües

Una bona manera de visibilitzar la diversitat lingüística i promoure l’aprenentatge de llengües a començament de curs és participar en les múltiples activitats que es proposen per commemorar el Dia Europeu de les Llengües (DEL), que se celebra el 26 de setembre des de fa 20 anys.… Llegeix més»

Materials de la 2a Jornada “La Lectura Fàcil, un recurs per a l’escola inclusiva”

Els passats 28 de juny i 5 de juliol, el Departament d’Educació i l’Associació Lectura fàcil van organitzar la jornada “La Lectura Fàcil, un recurs per a l’escola inclusiva” amb l’objectiu de descobrir la Lectura Fàcil com a eina per potenciar les habilitats lectores i fomentar el gust per la lectura; conèixer experiències d’èxit en l’ús de materials de Lectura Fàcil a l’aula; explorar propostes i activitats per complementar la lectura, dins i fora de l’aula; i conèixer pautes i estratègies per dinamitzar grups de lectura.… Llegeix més»

Si sou tutors o tutores d’aula d’acollida i heu d’organitzar el funcionament de l’aula d’acollida del vostre centre, podeu consultar el document Recomanacions per a l’organització de les aules d’acollida en el marc de la pandèmia per COVID-19 / Curs 2021-2022, que té com a finalitat facilitar la tasca organitzativa i pedagògica dels centres educatius i orientar-los en la presa de decisions per preparar el nou curs escolar pel que fa a l’organització i gestió de l’aula d’acollida d’acord amb els criteris exposats en els documents instructius del Departament d’Educació.… Llegeix més»

Formació docent d’estiu

Sens dubte, la formació continuada dels docents, mestres i professors forma part del seu compromís amb l’educació i és indispensable per a un ensenyament de qualitat i com cada estiu, des de diferents espais i entitats s’ofereixen propostes formatives adreçades als docents amb l’objectiu de fer front als canvis vinculats al món educatiu i a tot de nous reptes engrescadors.… Llegeix més»

Ep! Interactiu per aprendre el català oral, també fora de l’aula

Ep! Interactiu és el nou recurs que ha creat la Direcció General de Política Lingüística integrat al curs oral de català Ep! Escolta i Parla, que s’adreça directament a les persones que volen aprendre la llengua oral –o consolidar el que han après a les classes– a partir d’activitats basades en la imatge i el so. L’interactiu acosta l’aprenentatge de la llengua catalana a persones poc o gens alfabetitzades, també facilita al professorat de català una eina amb activitats en línia molt útils a les aules virtuals i per recomanar-les per a les pràctiques fora de l’aula. S’adrecen també a tothom que vulgui millorar el domini del català oral i aprendre o consolidar estructures senzilles i vocabulari bàsic.… Llegeix més»

Pla d’estiu

Cada estiu, en acabar el curs, els equips educatius fan un seguit de recomanacions i proposen tasques per al període de vacances pensant en aquell alumnat que consideren que li pot ser beneficiós. Habitualment, cada centre educatiu decideix quines activitats d’estiu pot realitzar l’alumnat. Aquestes poden tenir com a objectiu consolidar continguts d’algun àmbit o matèria o poden ser propostes més generals i globals.… Llegeix més»

Estiu enriquit

Recerques internacionals alerten de l’impacte de les vacances escolars en l’assoliment educatiu d’infants i joves. En quin sentit? En el sentit que, per a alguns nois i noies, l’estiu significa un allunyament dels entorns habituals d’aprenentatge, dels estímuls i els espais de descoberta i de coneixement. I, per tant, els hàbits i el gust per aprendre queden aturats.… Llegeix més»