Bones pràctiques: Sant Jordi secret

Institut Escola Greda (Olot)

Línia 6: La biblioteca escolar com a agent d’impuls a la lectura entre el professorat

Docents, Infantil, Primària, ESO

Objectius:

  • Fomentar la lectura en català.
  • Reforçar els vincles dins la comunitat educativa.

Amb motiu de la diada de Sant Jordi, el Departament de català de l’institut escola Greda va impulsar una iniciativa participativa que han anomenat Sant Jordi Secret. Es tracta d’una proposta inspirada en l’amic invisible, adreçada a tot el professorat i personal d’administració i serveis, amb l’objectiu de fomentar la lectura en català i reforçar els vincles dins la comunitat educativa.

La iniciativa va tenir una bona acollida: una vintena llarga de participants, sobretot entre el professorat de secundària, que s’hi van inscriure després de dipositar el seu nom en una caixa, juntament amb algunes pistes sobre els seus gustos literaris: gèneres, temàtiques o autors preferits. Posteriorment, es va fer un sorteig i cada participant es va comprometre a regalar un llibre a la persona que li havia tocat, escollit a partir de les preferències indicades.

Els llibres, curosament embolicats, anaven acompanyats d’una dedicatòria, un vers o unes paraules especials. El lliurament dels regals es va realitzar el dia 23 d’abril a la sala de docents del centre.

Aquesta proposta es va presentar com una oportunitat per compartir el plaer de la lectura, descobrir noves propostes literàries i enfortir el sentiment de comunitat. Llegir, i especialment en català, esdevé així un punt de trobada que connecta les persones i enriqueix l’experiència educativa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>