Tallers literaris

Centre: Els Pinetons

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector.

Etapa: Infantil, Primària.

• Fomentar el gust per la lectura.
  • Dinamitzar la biblioteca com a espai de participació i agent d’equitat (acostem el fet literari a totes les famílies de l’escola, ja que és gratuït i es fa en un espai a la mateixa escola).
  • Afavorir i millorar la competència lectora i l’educació literària dels alumnes a Primària.

Des de l’AMPA hem volgut col·laborar amb la renovació i dinamització de la nova biblioteca escolar a través del projecte de Laboratori de lectura, tallers literaris en família. Amb aquest projecte, que ha estat finançat per la Diputació amb un import de 2000 € volem contribuir a la promoció del gust per la lectura i complementar les diferents activitats que fa l’escola en aquest àmbit implicant alumnes, famílies i mestres.  La lectura, en tot el seu significat més ampli (per aprendre coneixements, per emocionar-nos, per ajudar-nos a resoldre dubtes o conflictes, per divertir-nos,….) és una eina boníssima per compartir-la amb els nostres fills i filles. L’escola és un espai molt apropiat per tal que es puguin generar situacions d’interacció i acompanyament lector.

Els tallers literaris es fan un cop al mes a la Biblioteca de l’Escola, fora de l’horari lectiu, amb famílies, mestres i alumnes per fer activitats relacionades amb la lectura i la literatura. Comptem amb la col·laboració de la llibreria local Strogoff. Durant el primer trimestre del curs 2018-19 hem realitzat dos tallers: Llibres amagats (el 23 de novembre) i Regals que no s’emboliquen (el 17 de desembre).

Aquesta és una iniciativa de l’AMPA per tal de dinamitzar la nova biblioteca. Una comissió de mares va redactar el projecte i es va aconseguir poder dur a terme els tallers al llarg del curs 2018/2019 i proporcionar formació a l’equip de mestres. Es va pagar una persona externa que dinamitzava els tallers. Enguany (2019/2020) continuem els tallers gràcies a la implicació d’algunes famílies que ideen i dinamitzen cada taller.