L’ús del temps als sistemes educatius. OCDE Dades i anàlisi

Totes les prioritats polítiques i pedagògiques només cobren vida mitjançant la interacció d’estudiants i docents en presència de contingut. Així doncs, les formes com els infants/joves i els adults usen el seu temps a les escoles és una tema crucial en si mateix i determina l’efectivitat de l’assignació d’altres recursos. Com s’hauria d’organitzar el temps de treball dels docents? Les escoles, com poden dissenyar programes que impulsin la col·laboració productiva entre adults? Les direccions educatives, com haurien d’organitzar les seves jornades? Quant de temps hauria de durar la jornada escolar dels alumnes? Com s’haurien de planificar i organitzar les activitats que expandeixen la jornada escolar tradicional? Aquestes són qüestions que alumnes, professors i els líders del sistema educatiu han d’abordar cada dia. Aquesta presentació sobre l’ús del temps als sistemes escolars mostrarà les dades existents de l’OCDE i avançarà el treball que aquesta organització desenvoluparà en el futur.

12.00 – 12.45 h L’ús del temps als sistemes educatius. OCDE Dades i anàlisi. Thomas Radinger (Analyst, OECD Directorate for Education and Skills)

XXVII Jornada de reflexió. 16 de novembre de 2019 a l’Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres de la UAB