Acompanyament i cura

1. La presencialitat és la situació òptima per a l’acompanyament i la cura, i també per al creixement emocional de l’alumnat.
  2. L’educació emocional hauria de considerar-se la base del currículum i incloure l’educació afectivo-sexual.
  3. L’alumnat reivindica un clima de confiança i proximitat per part dels docents, que la tutorització sigui més personalitzada per optimitzar l’educació i la gestió emocionals i que la professionalització docent estigui més enfocada a l’ensenyament-aprenentatge que al coneixement especialitzat de les matèries.
  4. El professorat ha de formar-se en acompanyament i cura i en tutorització. També cal introduir estratègies com la codocència.
  5. Hi ha consens en diferents sectors perquè agents externs (psicòlegs, orientadors, psicopedagogs, fisioterapeutes, logopedes) s’incorporin de manera continuada en el treball als centres per millorar l’acompanyament i la cura d’alumnes, famílies i docents, Això inclou la coordinació amb les activitats fora escola.