Personalització dels aprenentatges

1. Hi ha consens a secundària i batxillerat que el treball per projectes o en grup reduït, de caràcter interdisciplinari, és el model més apropiat per treballar i aprendre a partir de la diversitat.
    2. L’alumnat reivindica un marge més gran d’elecció a partir de tercer de secundària, sense que això impliqui limitacions d’itineraris sense passarel·les
    3. Cal introduir més àrees de coneixement per ampliar el marge d’elecció de l’alumnat i explotar les seves potencialitats en lloc de limitar-los a treballar en els dèficits, a fi de revertir l’abandonament prematur.
    4. Hi ha consens a planificar adequadament la transició entre etapes educatives, sobretot entre l’educació obligatòria i la postobligatòria.
    5. Cal planificar amb l’entorn els itineraris del fora escola seguint el model dels passaports educatius.
    6. L’avaluació hauria de ser continuada i les proves memorístiques estar al mateix nivell que la resta d’evidències, també a batxillerat.