Espais i temps educatius

1. Cal sortir de l’aula, a l’exterior del centre o bé al seu entorn i a la Natura per transformar l’ensenyament-aprenentatge adaptant-lo a les circumstàncies, tot fent de l’espai urbà un gran espai educatiu.
    2. Hi ha consens a obrir el centre educatiu a l’entorn per mitjà de la incorporació d’activitats extraescolars, una visió nova en el disseny de nous espais escolars i la vinculació del centre amb l’entorn sociocultural.
    3. Cal repensar els temps educatius en funció de les famílies i estudiants a partir d’un gran pacte sobre les característiques d’aquests temps educatius.
    4. Es proposa reduir els mòduls horaris de 60 a 45 minuts perquè es puguin combinar espais horaris més llargs que permetin el treball per projectes, la interdisciplinarietat, la classe inversa i l’aprenentatge–servei.