Conversa sobre TEMPS I FAMÍLIES

El dimecres 9 octubre a la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès va tenir lloc la segona de les converses sobre el temps a l’educació, van intervenir Àlex Letosa i Jordi Mayné.

La gestió del temps en família ha estat un dels eixos que ha generat un creixent debat en l’actualitat. Les dificultats de conciliació, les dificultats d’educar si no hi som, la presència d’activitats de qualitat en família de caràcter diari, etcètera, han tingut una relació directa amb la gestió del temps en família.

Abordarem la importància que té la gestió del temps amb consells i orientacions, partint de diversos estudis científics i la relació amb els altres nou punts clau en l’èxit educatiu: API, modelatge, estils educatius parentals, resolució de conflictes, comunicació no violenta, coneixement de la realitat, gestió emocional i un necessari “com estic jo?”.

Àlex Letosa, psicòleg i logopeda, autor del llibre Caminar quiet, sobre les claus de l’èxit educatiu. Presentació d’Àlex Letosa

Jordi Mayné, membre del Consell Escolar Municipal de Barcelona com a representant de les famílies.

Documents

Informe elaborat el desembre de 2018 a partir de la prova pilot d’activitats a quatre instituts de l’Eixample de Barcelona: REPTES PER UNS HÀBITS MÉS SALUDABLES Sensibilització i anàlisi dels instituts públics de l’Eixample.

Article a El Diari de l’Educació. Les famílies i el temps escolar: un binomi encara per resoldre

Televisió de Sant Cugat entrevista Jordi Rodon. El Consell Escolar de Catalunya parla del temps en família i l’educació