Nova publicació sobre l’atenció educativa a tot l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu

Ja tenim aquí el nou document d’orientació per a la planificació i implementació de les mesures i suports universals en el centre educatiu. Aquest document és una eina per a la millora de l’atenció educativa a tot l’alumnat en el marc de l’escola inclusiva.

Les mesures i els suports universals s’adrecen a tot l’alumnat i poden ser aplicats per a tots els professionals del centre, liderats per l’equip directiu i coordinats per l’equip docent, amb la implicació de tota la comunitat educativa.

El document contempla diverses opcions per ajustar-se a les necessitats de la persona lectora. La lectura acurada de tot el document, seguint l’ordre dels diversos apartats correlativament, facilita el coneixement de la normativa i afavoreix fer-se una representació dels principis conceptuals que sustenten l’atenció educativa en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Al mateix temps, és possible accedir directament als diferents apartats o també, al final del document, consultar el quadre-llista de les mesures i suports universals amb els enllaços per accedir a la informació.

Les mesures i suports universals, descrits en els diferents apartats d’aquest document, no es poden entendre de manera aïllada o fragmentada atès el seu caràcter transversal i universal.