Orientafp_experiències: DEL RUGBI A L’AULA

Per tal de millorar la convivència al centre i afavorir el treball en equip entre delegats i delegades dels diferents grups, a l’ETP Xavier de Barcelona aquest curs han estat treballant competències transversals a través de l’esport. A l’experiència participaren 4 grups de Batxillerat, 8 grups de CFGM i 12 grups de CFGS, tots de les famílies de Sanitat, Administració i Serveis a la Comunitat. En total 48 delegats i delegades dels 24 grups.

Amb la col·laboració del Gòtics Rugby Club (http://www.gotics.com) i el seu equip d’entrenadors i entrenadores es va oferir un format lúdic i adequat a les edats dels delegats i delegades, aplicant conceptes propis del rugbi a les necessitats de l’escola. Les dinàmiques pròpies dels entrenaments dels esports d’equip proporcionen eines per a que l’alumnat, en un ambient completament diferent, treballi valors que després  tindran una traducció a l’aula.

Es tractava que cada delegat observes quin valor li faltava en el seu grup i busques maneres d’aplicar-ho fins a final de curs. Els resultats segons els organitzadors van ser excel·lents. Es van fer diferents tallers on van treballar les següents capacitats: empatia, motivació, lideratge i treball en equip.

La col·laboració amb les entitats esportives del nostre entorn i la nostra acció tutorial a l’FP pot aportar no sols activitats lúdiques sinó aprenentatges valuosos i eines força interessants. Esperem que l’experiència de l’ETP Xavier de Barcelona us hagi servit d’inspiració. Veieu aquí el clip que varen preparar :