1+1 no és 2 si no, molt més. LYNX una iniciativa fruit de la col·laboració entre centres

La marca esportiva LYNX és una iniciativa intercicles i intercentres, d’abast autonòmic, coordinada per la Comissió ImpulsFP de l’INS Esteve Terradas i Illa que pretén modernitzar les competències i destreses vinculades a l’emprenedoria i l’autoocupació amb la participació de tres cicles formatius del centre: CFGS de Desenvolupament d’Aplicacions Web i Multimèdia, el CFGS d’Assistència a la Direcció i el CFGS d’Administració i Finances (impulsor) i els Cicles Formatius de la família d’Arts Gràfiques del Institut de nova creació Antoni Algueró de Sant Just Desvern.

L’objectiu principal de la marca és oferir productes i materials de qualitat per fomentar la pràctica d’esport i/o activitats d’oci a l’aire lliure per lluitar contra el sedentarisme. Molts estudiants passen una mitjana de 6-7 hores al dia asseguts entre les classes, les pràctiques i l’ús lúdic de pantalles: tauletes, ordinadors i/o smartphones. En els últims anys nombrosos estudis epidemiològics i experimentals ens han confirmat que el sedentarisme i la inactivitat física estan associats a un rang ampli de malalties cròniques i mort prematura com la diabetis. A banda, LYNX ha fet un pas endavant en la fabricació de productes vinculats a l’oci i ha decidit adaptar-se a les dones esportistes musulmanes dissenyant un hijab, el ‘LYNX Pro Hiyab’. El nostre equip de projectes va començar a desenvolupar aquest producte per les queixes d’algunes alumnes musulmanes, un 10% de l’equip de treball, que lamentaven haver d’utilitzar el clàssic mocador al cap durant la pràctica d’esport. Amb estreta col·laboració amb la Xarxa de Dones Cosidores de l’Ajuntament de Barcelona, tots els productes d’aquesta línia han estat dissenyats i cosits en les dependències del taller situat al Carrer Canigó 137 de Barcelona.

Lluis del Castillo