ApS – Hàbits d’alimentació saludable CFGS Dietètica – INS Les Vinyes

ApS – Projecte aprenentatge servei. Hàbits d’alimentació saludable

CFGS Dietètica – INS Les Vinyes

Bernat Blasco. Coordinador d’activafp del INS Les Vinyes de Sta. Coloma de Gramenet

Aquest projecte d’Aprenentatge i Servei es desenvolupa en el marc del crèdit C1 del CFGS de Dietètica. A través d’aquest repte es treballen, entre d’altres, objectius terminals relacionats amb la prevenció i els processos de salut i malaltia, així com procediments tals com l’obtenció d’informació i el tractament informàtic de dades.

El projecte tracta de fer primer un estudi dels hàbits alimentaris dels adolescents i de les adolescents de la ESO de l’institut Les Vinyes, Santa Coloma de Gramenet. Mitjançant unes enquestes que elaboren els nostres alumnes de primer de Dietètica s’obté la informació necessària per tal de poder dissenyar un pla d’acció i incidir, si cal, en les mancances o aspectes a millorar detectats.

Una vegada fet aquest estudi, l’avaluen i obtenen les conclusions

oportunes.

Per tal de treballar els diferents aspectes detectats s’organitzen xerrades, tallers, esmorzars pels estudiants, i d’aquesta forma intenten millorar i fer que portin uns hàbits de vida saludables.

Aquest projecte és beneficiós per l’alumnat de la ESO de l’Institut i també per l’alumnat de Dietètica, ja que d’aquesta forma poden mobilitzar els coneixements i eines adquirides durant el curs.