EL MOOC sobre ABP per FP de Catalunya ja està aquí

Comença #activaFPmooc

Arranquem avui, 4 de març de 2022, el MOOC ABP FP Catalunya

Per fi ha arribat el dia, ja tenim en marxa el MOOC sobre la metodologia ABP del programa ActivaFP, inclòs a la Unitat d’ImpulsFP,  de la Subdirecció de Programes i Projectes. Direcció General de Formació Professional del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Fet per docents de Formació Professional de Catalunya per aquells docents que volen fer un canvi en les metodologies que fan servir a l’aula.

Com sabeu, un MOOC és un curs online massiu i obert a qualsevol persona que, en aquesta ocasió, està dissenyat per i per a docents de Formació Professional.

Aquest MOOC és el primer, de dos cursos massius, on cada curs certifica una formació de 60 hores, relacionades amb el perfil de metodologies globalitzadores, on s’han inclòs les guies generades en els darrers dos cursos per docents de diferents centres de formació professional que apliquen a l’aula l’aprenentatge basat en projectes (ABP).  Aquestes hores d’implicació són orientatives van lligades, entre altres,  a l’expertesa i implicació  de cada docent, per tant, aquells que ja heu fet formacions sobre ABP, com per exemple el curs bàsic d’ABP, us serà més fàcil i ràpid fer les tasques i reptes que es presenten dintre del curs.

Aquest MOOC de tipus social inclou la guia bàsica sobre la metodologia ABP i la guia del docent que vol aplicar a l’aula aquesta metodologia. Deixant pel segon nivell del MOOC, la guia emocional de l’alumnat, la guia tècnica de l’alumnat i la guia de programació quan es treballa en ABP.

Esperem que pertanyeu al grup de docents que vulguin aprofundir els seus coneixements i pràctica sobre l’ABP, en qualsevol dels aspectes que tractarem al llarg de les setmanes següents.

L’aprenentatge basat en projectes (ABP) és una de les metodologies actives de les quals s’està sentint parlar més en els darrers anys, i que s’està fent molt popular entre els docents emprenedors i innovadors que volen millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge a les seves aules. Té com a repte, convertir l’alumnat  en protagonistes del seu propi aprenentatge i aconsegueix que aprenguin les competències personals, professional i socials, a més de les clau, fent projectes en equip. Sempre acompanyats i mentoritzats per l’equip docent.

Partint del fet que volem acompanyar-vos tots i totes  vosaltres, els membres del programa ActivaFP, l’equip de materials, de formació, de dinamitzadors i coordinació del MOOC, hem elaborat una experiència de formació que ens permetrà conèixer i compartir com treballar a l’aula amb la metodologia ABP.

Tanquem inscripcions a partir de la primera setmana d’inici del curs. Si encara estàs a temps i no t’has apuntat, et deixem l’enllaç per fer-ho  i en cas d’estar tancada  la inscripció fes un correu a activafp@xtec.cat. Aprofita l’ocasió de compartir aquesta experiència de formació amb la comunitat de docents de Formació Professional de Catalunya, que el dia d’avui ja supera els 650 inscrits.

Us animem que ens seguiu activament a través de les xarxes on es mourà aquest MOOC. Estarem a TwitterLinkedIn, Instagram, Telegram i al blog del curs. Utilitzarem tots una mateixa etiqueta, #activaFPmooc, que serà el punt de trobada on podràs fer xarxa i enredar-te amb altres docents de FP i compartir les teves reflexions, opinions, experiències, …

Tot l’equip d’ActivaFP esperem que amb aquesta experiència, ompliu la vostra motxilla professional docent amb totes les possibilitats que ens ofereix la metodologia ABP. Des de dins del curs com a participants o des de fora com a espectadors actius.

La finalitat i objectiu d’aquest MOOC és plantejar la base per poder treballar a l’aula amb la metodologia ABP de manera inclusiva, sempre dintre de la Formació Professional, com a docent o com qualsevol altre agent de l’entorn de la FP.

Com a primer esdeveniment en directe del curs, hem preparat una breu trobada pel dilluns 7 de març  a les 19:00h. En breu us farem arribar l’enllaç al canal de YouTube per on es podrà seguir en directe. En ell comentarem d’on surt la necessitat de crear el programa del canvi metodològic ActivaFP i  els aspectes fonamentals per conèixer el funcionament, els espais, la dinàmica setmanal … i tot el necessari per arrencar i avançar amb èxit en aquest curs  MOOC”. T’animem a veure’l en directe i a participar si tens dubtes o consultes al xat de l’emissió a Youtube o fent servir l’etiqueta del curs a Twitter  #activaFPmooc.