Èxit del CROWS, el 1r Campionat col·laboratiu amb robots de soldadura de l’INS Pere Martell

CROWS 1r Campionat col·laboratiu amb robots de soldadura de l’INS Pere Martell
Participants de CROWS, el 1r Campionat col·laboratiu amb robots de soldadura de l’INS Pere Martell

L’Institut Pere Martell ha estat l’escenari, els dies 8 i 9 de febrer, del 1r Campionat col·laboratiu amb robots de soldadura: CROWS (Colaborative Robotic Welding). Es tracta d’una iniciativa pionera ja que som l’únic centre educatiu de Catalunya que tenim un robot de soldadura i formant el nostre alumnat en el context de la Industria 4.0. En aquest certamen hi han participat centres d’arreu de l’Estat:
l’Institut Pere Martell de Tarragona, l’IES Politècnic de Mallorca, Menesianos de Zamora i la Universidad Laboral de Ourense.

La competició ha constat de dues sessions en les quals estaran treballant simultàniament 4 Robots de soldadura, un per cada centre. El primer dia s’han realitzat provetes en diferents posicions de soldadura en què s’han realitzat les mateixes peces amb robot i amb la tècnica tradicional, d’aquesta manera s’han pogut comparar els resultats i verificar la precisió de les soldadures robotitzades.
Durant la segona jornada s’ha realitzat un conjunt de soldadura en què cada centre participant havia de demostrar la seva destresa en programar el seu robot per obtenir els millors resultats.
Tot plegat ha estat una jornada en què professorat i alumnat han pogut millorar i intercanviar els seus coneixements en aquesta novedosa tècnica. També s’ha comptat amb la col·laboració i suport de les empreses Universal Robots, Facosa i Böhler Welding.
Aquest concurs esta dins del marc del Projecte del Ministeri: “Exhibición colaborativa y modernización de la formación profesional con la soldadura robotizada en la industria robotizada 4.0” en què estan inclosos els 4 centres participants.

Aquest projecte també ha comptat amb l’ajuda dels alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior en Disseny i edició de publicacions impreses i multimèdia que han dissenyat la marca del campionat i tots els productes gràfics necessaris per poder realitzar l’esdeveniment: cartells, fotoreclam, acreditacions, lones, samarretes…