Itinerari formatiu ActivaFP 2024

Un dels eixos de treball d’ActivaFP és el disseny del pla de formació pels centres del programa que acompanyi per millorar les competències, habilitats i coneixements del professorat. Aquest pla té com a objectiu principal enriquir la pràctica docent informada en recerca educativa, donar eines i recursos pel treball en equip i, en darrera instància, millorar l’aprenentatge i la preparació de l’alumnat per al seu futur professional.

Aquest any, expandim l’oferta de cursos de formació. Us la introduïm com un trencaclosques, permetent-vos així modelar el vostre perfil professional de forma personalitzada

Per una banda, tenim les formacions específiques per conèixer la metodologia ABP aplicada a la formació professional. La realitat dels aprenentatges competencials de l’FP demana  un aprenentatge a través de projectes per perfil professionals amb l’objectiu de facilitar la transició al món laboral i a la pràctica real de les empreses, entitats del tercer sector o de l’administració. Us proposem primer començar amb Treball en equip en ABP i gestió de conflictes (materials disponibles per FIC de centre), després seguir amb Introducció a l’ABP: metodologies docents per l’FP (antic ABP-03) i Disseny de cicle formatiu per projectes professionals internodulars (antic ABP-05) .

Tot aprenentatge per projectes necessita d’un bon enunciat que vehiculi la pràctica l’aula cap als reptes del sector productiu i de serveis. La formació Service Design per enunciats de projecte us proporciona una metodologia per poder dissenyar un projecte que respongui a les necessitats del client, sigui per l’enunciat d’un projecte de cicle o perquè l’alumnat la utilitzi per als seus projectes.

Si el que necessiteu és aprofundir en didàctica us podem ajudar a Millorar les competències docents per l’educació híbrida o amb més Estratègies per la regulació de l’aprenentatge (AF).

I, què són els projectes de formació professional si no es comuniquen? La formació Com planificar la comunicació eterna per un projecte no només ens donarà estratègies comunicatives, també ens ajuda a programar les fases del pla de comunicació d’un projecte com a oportunitats per l’aprenentatge de l’alumnat.

En tot canvi de cultura del treball és imprescindible fer-la en equip i millorar com a comunitat. La formació Com fer observacions entre iguals dins del centre ActivaFP arriba per ser una peça clau. Ens ajudarà a fer dels centres educatius de formació professionals espais on es generi coneixement professional docent.

I no menys importants són els dos cursos MOOC ABP creats per l’equip d’expertes d’activa. Dues formacions consecutives que es poden cursar de forma totalment asíncrona.

Reconeixem la importància de dotar els docents de formació professional d’eines i competències actualitzades per afrontar els desafiaments del segle XXI. Aquesta formació contínua no és només un requisit per a la millora de la qualitat educativa, sinó també una necessitat per preparar els estudiants per al món laboral en constant canvi.

Tenim alguna formació més encara al forn que esperem poder comunicar ben aviat! Recordeu que sempre ens podeu fer peticions o identificar àrees de millora contactant amb nosaltres.