Jornades Emprèn de l’Institut Comte de Rius (Tarragona).

Del 29 de gener a l’1 de febrer varen tenir lloc les Jornades Comte de Rius Emprèn, coincidint amb la setmana de Sant Joan Bosco. Es van dur a terme conferències i tallers en l’àmbit de l’emprenedoria i la gestió dels recursos econòmics personals del dia a dia dirigits principalment a alumnat de 2n de CFGS.

“Endeutar-te? Amb seny” va tenir com a finalitat que l’alumnat aprengués sobre com funcionen els productes de crèdit i valorés prèviament si és necessari endeutar-se fins i tot plantejant-se el consum del bé, a càrrec del voluntari d’EFEC Josep Antoni Víudez.

“Formes jurídiques, quina t’interessa i obligacions fiscals” va ser útil per treballar els diferents tipus de societats (requisits, avantatges i inconvenients) i la seva fiscalitat, a càrrec de l’advocada Cristina Budí.

“L’economia social i Cooperativisme” va servir per explicar les Cooperatives com una forma jurídica societària de propietat col·lectiva, igualtat, compromís amb la comunitat, gestió democràtica i responsabilitat social. Va anar a càrrec de Pau Mitjans i Cristian Carrera (l’ESCAC Escola).

“Creació de Cooperatives d’alumnes” va permetre posteriorment celebrar un assamblea per constituir-ne dues al centre (de 2n CFGM d’OBINT i d’OPLAB), redactar-ne els estatuts i creant el consell rector. Totes les actes de constitució i aprovació es van dipositar al programa l’ESSpurna, a càrrec de Júlia Casadevall.

“L’economia del teu dia a dia” introdueix a les finances personals del dia a dia i incideix en la importància d’administrar adequadament els diners, “L’art d’emprendre el teu negoci” aprofundeix en el sorgiment de les idees innovadores i “Un inversió de futur” vol aprendre sobre l’estalvi i la inversió; a càrrec del voluntari d’EFEC Josep Reverté.

Així com també va tenir lloc un “Speech d’empreses TIC” a càrrec del Clúster TIC Catalunya Sud amb la presència dels empresaris Xavier Aluja (DOIT) i Ramon Bergadà (Ramon Bergadà Mecanització d’Oficines).

Per últim en la presentació d’startups premiades per l’acceleradora Telefónica Open Future hi van presentar els seus projectes empresarials Isabel De Lucas (Nasapp) i Francesc Robles (Blesbert).

Més informació al Bloc COMTE DE RIUS EMPRÈN de les jornades amb notícies, i una nova edició de la revista (edició núm. 2 ja publicada).