Primera trobada de l’Espai Obert amb més de 100 assistents

La primera cita del calendari de l’Espai obert,  va tenir lloc a l’Institut Obert de Catalunya, i tractà el tema de la salut mental, el ponent convidat, en Joan Roa, psicòleg, professor associat i investigador de Psicologia Social a la Universitat de Girona, va parlar sobre com identificar i acompanyar els trastorns mentals, les dificultats emocionals i la gestió de la conducta, entre altres qüestions que són comunes a les aules i que poden ser un repte per als docents.

Joan Roa va oferir eines i estratègies per abordar aquests problemes, destacant la importància d’identificar els factors de risc i prevenció en els estudiants. També va subratllar la importància de treballar amb els alumnes la tolerància als errors i com gestionar la frustració, ja que aquests són factors crucials per a una bona salut mental.

Aquesta trobada va ser una oportunitat valuosa per als docents per obtenir coneixements i eines per millorar la seva capacitat oferir suport als estudiants en qüestions de salut mental i emocional. Les recomanacions de Joan Roa als docents semblen van estar centrades en la importància de la seva pròpia salut i benestar, així com en la creació d’espais col·laboratius per abordar qüestions relacionades amb la seva feina com a educadors, com són els claustres pedagògics.

La trobada, de format breu, va ser molt participativa i va generar un interès significatiu entre els assistents, tant els presents a l’aula com els que la seguien en línia. Aquesta reacció demostra la importància creixent que els docents donen a la salut mental i al benestar emocional dels seus alumnes. Algunes de les observacions i comentaris realitzats pels assistents destaquen punts claus:

‘Cal distingir entre malestar emocional i trastorn de salut mental’ segons comentava la Carmen Gómez, de Prat educació a la sortida, ‘ja que el malestar emocional és adaptatiu i necessari i pot ser una resposta normal a les circumstàncies’.

En Roger Bellmunt, professor del IOC va destacar al finalitzar: ‘M’enduc eines i estratègies per a la tutoria en línia, per poder identificar quan alguna cosa no va bé amb els estudiants’

El cicle de trobades de l’Espai obert fomenta l’aprenentatge entre iguals, la formació continua i una oportunitat valuosa per al diàleg.

Per a més informació sobre la xerrada i inscripcions a les properes trobades, consulteu la pàgina web d’Espai obert.