Tens propostes d’aula d’educació híbrida Inclusiva que vols compartir o millorar?

ActivaFP estem investigant sobre metodologies actives i educació híbrida inclusiva. El procés finalitzarà amb la publicació d’un document de suport als i les docents sobre Educació Híbrida Inclusiva pels Ensenyaments Professionalitzadors – Manual de Bones Pràctiques.

Iniciem ara la fase de recopilació de bones pràctiques. Vols participar?

Què has engegat al teu centre? Com planteges l’educació híbrida inclusiva amb el teu alumnat per assegurar igualtat d’oportunitats d’aprenentatge? Com encares reptes com l’equitat d’accés, l’atenció a les necessitats especials, la participació i l’autoformació docent?

Tens propostes d’aula que vols compartir o millorar? Omple aquest formulari. Seleccionarem algunes per incloure-les al manual de referència. La resta, us ajudarem a millorar-les i passaran a un repositori digital accessible per totes les persones que participeu d’ImpulsFP.

Què és l’educació híbrida inclusiva?

És un enfocament pedagògic que combina elements de l’aprenentatge en persona amb l’aprenentatge en línia, sempre garantint que tot l’alumnat tingui igualtat d’oportunitats d’aprenentatge. Busca crear un entorn d’aprenentatge flexible i accessible que s’adapti a les circumstàncies individuals de l’alumnat, incloent-hi la flexibilitat entre les hores en línia i les presencials.

Els reptes de l’educació híbrida inclusiva són complexos. Un dels principals desafiaments és garantir l’equitat d’accés. Hi ha alumnat que pot no tenir accés a la tecnologia o a una connexió a Internet fiable. A banda, hem de garantir que no exposem a l’alumnat a situacions que els puguin perjudicar.

L’atenció a les necessitats especials i el treball de diferents capacitats és un altre gran repte: poder disposar de suport addicional i adaptacions específiques.

La participació activa de tot l’alumnat és essencial. En un entorn híbrid, la motivació, els hàbits de treball i la capacitat per demanar suport s’han de planificar bé. Cal dissenyar materials que acompanyin en la seqüència aprenentatge, proporcionin comentaris de millora específics i entenedors alhora que encoratgen l’alumnat a participar activament en el procés d’aprenentatge.

La formació dels i les docents és un altre gran repte. Molts hem hagut de fer una ràpida adaptació a la docència en línia i necessitem desenvolupar noves competències per tenir èxit en aquest entorn. Volem crear una comunitat professional de coneixement i aprenentatge per seguir aprenent i compartint com a docents.