Això ja rutlla!

Aprendre per fer o aprendre fent?

Diccio

defi

Doncs tanquem la unitat 1 i això vol dir que ja estem a velocitat de creuer i això ja rutlla! En aquests primers compasos de l’ActivaFP MOOC hem estat completant tres grans reptes individuals: familiaritzar-se amb la plataforma, posar en marxa els portafolis personals (Unitat 0), i completar les activitats proposades a Unitat 1 tot consultant els materials disponibles a la plataforma.. 

Els vostres diaris d’aprenentatge aniran recollint evidències de la vostra participació al llarg de MOOC, a més d’incloure tot allò que vulgueu compartir i que els farà personals, especials i tan únics com ho sou vosaltres. de fet ja podem deixar de parlar en futur i fer-ho en present, això ja ha començat a passar. Ens fa molta il·lusió llegir les vostres presentacions, veure les evidències d’aquests primers reptes i començar a descobrir-vos i coneixer-vos!. Tingueu present que potser un dia podreu donar donar continuïtat al treball en aquest portafolis en un ActivaFP MOOC 2 o qualsevol altre curs que us ajudi a seguir avançant en aquest viatge personal.

En aquesta Unitat 1, Què és la metodologia ABP?, hem descobert la diferència entre fer projectes i fer Aprenentatge Basat en Projectes, el projecte deixa de ser una cosa que es fa quan ja s’ha aprés per convertir-se en l’eix central i motor de l’aprenentatge mateix, permetent activar la motivació intrínseca i les ganes d’aprendre a aprendre.

Sota l’etiqueta #activaFPmooc, tant a Twitter, LinkedIn, Instagram com el Blog del MOOC anem descobrint algunes de les vostres aportacions als reptes que us hem proposat.

Durant la setmana el grup del Programa  ActivaFP a Telegram ha anat creixent, creixent i creixent i ara mateix som una comunitat de vora 200 persones! 

Tafanejant a Twitter ens hem trobat algunes aportacions que val la pena tenir controlades, us en destaquem, a tall d’exemple, el resum visual d’en @JordiMargarit1 on podem veure els principis metodològics per l’aprenentatge que presentarà a l’alumnat com a eina per a reflexionar sobre l’aprenentatge i que, com apunta @bpassols, és una versió dels materials “7 principis d’aprenentatge“ de fundaciobofill.cat (si no heu fet una passejada per la seva web, ja trigueu, trobareu propostes i materials molt interessants)

principi

Us recordem que si no teniu xarxes socials també podeu compartir les vostres infografies i reflexions sobre els principis d’aprenentatge a l’espai de discussió de la plataforma del MOOC (que podria dir-se espai de reflexió, compartició, dubtes  i aprenentatges variats, però que com a nom era molt llarg i per no discutir es va quedar precisament amb el nom d’espai de discussió). Allà hi trobareu aquesta aportació d’en Joan Quintana que ens enllaça al seu blog. L’aportació d’en Joan té vàries coses que ens agraden: tecnología sense fils, independència de bateries impossibilitat de perdre la senyal wifi… i que ens demostra que en l’Aprenentatge Basat en Projectes tot suma sempre que ajudi a comunicar-se i organitzar-se, començant pel ventall d’eines per generar evidèncie que tenim al nostre abast. Benvingudes siguin tant les solucions digitals com analògiques, cadascuna amb els seus punts forts i febles.

7principi

També uns volem destacar aquesta bonica infografia (pel contingut i la forma) que aporta @estalsalud a Instagram ens ha agradat la pregunta que llença: Com farem per aprendre? i una de les respostes: Hem de fer pinya! que va totalment en línea amb l’esperit de l’ActivaFP MOOC… crear comunitat, compartir experiències, dubtes, solucions és un dels objectius més importants d’aquest curs.

info1info2

A més a més, el dilluns 7 de Març, vam poder seguir a youtube (i ara podem revisitar) la presentació del MOOC per part de la Paz Gómez, en José Carrasco i la Marta Valero que ens van presentar els aspectes fonamentals del curs explicant-nos el funcionament, els espais, la dinàmica setmanal… en definitiva, tot el necessari per arrencar i avançar amb èxit en aquest curs “ActivaFP MOOC”.

Sabem que encara esteu treballant en aquesta Unitat 1 i que de ben segur arribaran més aportacions, valdrà la pena estar al cas i anar veient tot el que la suma de les vostres evidències de treball anirà generant. Esperem que en aquest primer resum trobeu idees, inspiració i reflexions que ens ajudin a pensar i repensar la nostra pràctica docent i portar idees i propostes significatives per l’aprenentatge diari a les nostres aules.

Dit això, tanquem aquesta Unitat 1, anem de cap a la Unitat 2 i us desitgem:

Salut i aprenentatge!

 

P.D. Ep! Esteu compartint alguns portafolis o infografies en mode privat i és una llàstima no poder veure la vostra feina, per norma general: recordeu comprovar que tot allò que voleu compartir és realment públic. Merci!