Comença la Unitat 2 a #ActivaFPmooc

Treballar en metodologies ABP

Hem arribat a la Unitat 2 del MOOC d’ActivaFP ABP FP Catalunya, anomenada Treballar en metodologies ABP. En aquesta part del curs, l’objectiu és descobrir com posar en marxa els projectes a l’aula. Veurem, des dels criteris a tenir presents quan redactem un projecte fins a com establir els equips de treball, sense oblidar, per suposat, l’avaluació.

Abans de posar-nos a definir un projecte, hem de tenir molt clar què ens demana el currículum i què espera el món professional del nostre alumnat. Com a docents, coneixem i tenim molt clares les competències que la definició del nostre mòdul ens demana, però… sabem quines altres competències es demanen a la resta del cicle? Som conscients de quins aprenentatges espera el sector professional relacionat amb els estudis? Potser tenim el (mal) costum de no conèixer prou bé tot allò que passa fora del nostre mòdul? Si és així, abans de definir cap projecte, com a equip hem de tenir molt clar:

• Què diu el currículum que ha de saber fer l’alumnat del cicle?
  • Què espera del nostre alumnat el sector professional pel qual l’estem preparant?
  • Quines altres competències o capacitats volem desenvolupar des del nostre centre?

A partir d’aquí, caldrà establir els criteris que voleu que compleixin els vostres projectes. Podeu fer servir els que compartim al curs o buscar de propis. Però és important establir aquests criteris.

criteris

Tot seguit, ja estarem en disposició de redactar el nostre enunciat, sense oblidar en cap moment la planificació de tot el procés d’avaluació. És molt important tenir en compte que l’avaluació dels projectes no poden basar-se exclusivament en el producte final i no caure en un problema habitual d’alguns equips docents: oblidar-se de l’avaluació formativa i de la formadora, ajudar a l’alumnat a aprendre a prendre decisions, a planificar-se, a organitzar-se, …

Moltes vegades pensem que estem treballant aprenentatge basat en projectes quan en realitat simplement estem fent projectes. Sembla que no hi ha diferència, però no és el mateix. Per tal d’ajudar-nos a descobrir si fem una cosa o l’altra, el proper dilluns 21 de març, a les 19:00h, compartirem esdeveniment en directe: “Com fer més grans el projectes a la FP” amb en Miguel Valero, professor de la UPC, i l’Isabel Miralvés, professora del INS Provençana, i ens explicaran el projecte que porten entre mans amb entre el seu alumnat.

Recordeu que si voleu rescatar esdeveniments passats, podeu fer-ho des del canal de Youtube d’ActivaFP.

vsCom sempre, convidar-vos a seguir el desenvolupament del MOOC des de les diferents xarxes i espais socialitzadors del curs. Feu ús de l’etiqueta #ActivaFPmooc o accediu directament als espais:

Molts ànims! Ens trobem a les xarxes!