Crear una activitat competencial, significativa, flexible per tothom durant el confinament

En Jaurés Sanchis, cap d’estudis de cicles formatius a l’INS Josep Brugulat, professor de FOL i EIE i també coordinador del centre de la xarxa 1D d’ActivaFp ens comparteix com va crear una activitat competencial, significativa i adaptada al confinament degut al Covid-19.

L’estat d’alarma i l’obligat confinament a casa, juntament amb les instruccions rebudes pel Departament d’Educació en la línia que l’alumnat conegui millor el seu entorn i perfil professional i laboral, així com ajudar-lo a millorar les seves competències i qualificacions, em van inspirar per tal de crear una activitat molt més competencial, significativa, flexible i que connecti i interaccioni millor amb el seu entorn i la realitat que estem vivint. És cert que el Covid19 ens ha portat una crisi important en tots els àmbits, però també suposa una oportunitat molt important per al nostre alumnat de connectar el que passa amb tot allò que al llarg del curs han anat aprenent a les classes de FOL, i això dona moltíssim joc.

L’activitat consisteix en crear un total de 18 videoentrevistes amb persones que treballen o que estan vinculades al món laboral de 10-15 minuts, és a dir, pensades en un format en el que l’alumne se sent més familiaritzat. D’aquestes càpsules, se’n deriva una activitat complementària per tal de repassar els conceptes de FOL, treballant alhora el perfil professional i les capacitats claus que marquen els currículums. Conceptes com ara EPI, ERTO, TELETREBALL, RENDA BÀSICA, ATUR, PRESTACIONS, SEGURETAT SOCIAL, VIDEOCURRÍCULUMS, estan d’actualitat, però també cal treballar amb l’alumnat altres aspectes més transversals com ara PERSPECTIVA DE GÈNERE, INCLUSIÓ, ……

La proposta ha tingut molt d’èxit, havent participat la mateixa regidora de promoció econòmica de la meva ciutat, Banyoles, el sindicat de la CGT, ETT com eurofirms, responsables del departament de recursos humans de diverses empreses importants de la zona, La Fundació Privada del Tribunal Laboral, la Cambra de comerç, la FOEG i la PIMEC, centres especials de treball com ara la Fundació Ramón Noguera, i també emprenedors socials com ara Xavier Verdaguer o Mohamed el AmRani, periodistes com ara Vicent Partal de Vilaweb.cat, el diari Social.cat, i fins i tot una Jutgessa del Tribunal de lo Social especialitzada en temes laborals i fundadora de la Associación de Mujeres Jueces de España (AMJE), serveis de prevenció…I falta de confirmar altres perfils de professionals per completar l’activitat….

En resum, cada setmana es publiquen 3 noves entrevistes amb professionals i experts que donen la seva opinió sobre el present i el futur del món laboral, que serveixen a l’alumnat dels cicles formatius, no només per treballar els continguts de FOL, si no per oferir-los la realitat dels que els espera a nivell professional.

Us passo l’enllaç per accedir-hi al blog: https://blogfoleie.wixsite.com/coviditreball