Recomanacions per a l’organització dels horaris de l’alumnat nouvingut

Per a dissenyar l’horari escolar de l’alumnat d’origen estranger és important tenir en compte alguns aspectes que ens poden orientar en la seva confecció i revisió. Cal tenir en compte la dimensió holística en l’aprenentatge de la llengua (en tots els contextos s’aprèn una llengua, i tothom pot col·laborar-hi).

Cal doncs, dissenyar l’horari d’atenció a l’alumnat nouvingut en funció de les necessitats tenint en compte qualsevol modificació posterior (fruit d’una reflexió pedagògica de l’equip docent). L’horari ha de possibilitar el procés d’adaptació escolar i afavorir una millora en l’adquisició de la llengua i dels continguts curriculars.

El Servei de Suports i Recursos Lingüístics de Barcelona ha fet la publicació d’aquestes recomanacions.