Bons propòsits

MERCAT DELS BONS PROPÒSITS EN COL.LABORACIÓ MARATÓ TV3
PFI Institut del Baix Empordà-Palamós-Palafrugell-Calonge i Sant Antoni

El passat 12 de desembre de 2023 l’alumnat del PFI- PTT dels cinc perfils de l’Institut del Baix Empordà de Palafrugell  van participar en l’activitat “el Mercat dels bons propòsits”, col·laborant cadascun dels perfils amb la seva part més representativa de la professió.

L’objecte de la col·laboració era treballar els valors com la solidaritat i l’altruisme, atès que tots els diners recaptats es van destinar íntegrament a la Marató de TV3 i que cada grup de joves mostressin tots els coneixements professionalitzadors apresos fins al moment.

El alumnes del perfil d’Hoteleria en motiu de les festes nadalenques i com a base del projecte anual Mar i Muntanya, els alumnes van elaborar Galetes nadalenques de mantega, Torró de Xocolata , Sorell en Escabetx i Melmelada de Tomàquet. Totes les elaboracions juntes varen formar part de la parada del mercat que va tenir lloc a la població de Palamós.

El alumnes del perfil de Vendes i atenció al públic es va encarregar de confeccionar saquets d’olors amb herbes aromàtiques dels horts del PFI de jardineria. També, van realitzar l’empaquetament dels productes, les etiquetes i la venda a les parada del mercat. Al mercat de Palamós els alumnes del perfil de vendes van posar en pràctica els coneixements professionals i de mòduls generals apresos a l’aula.

Els alumnes del perfil de Jardineria  van elaborar ramets de vesc, ja que són típics de la temporada de Nadal, esqueixos de planta crassa i kokedama amb motius nadalencs. A més, de diverses decoracions amb plantes per les parades del Mercat dels Bons Propòsits.

El alumnes del perfil de Perruqueria es van encarregar de la realització de sabons de lavanda afelpats i xampús pel cabell (un per a cabell normal d’argila, rosa i hibiscus, un per a cabell sec de calèndula i un per a cabell greixós de romaní i menta). A més, el dia del Mercat dels Bons Propòsits es va realitzar un taller de manicures semipermanents a canvi d’un donatiu per a la Marató de TV3.

El alumnes del Perfil de Serralleria i construccions metàl·liques van dissenyar i crear un cub metàl·lic ( 8 cm x 8cm ) per utilitzar-lo com a test a per a les Kokedamas creades pel perfil de jardineria. Per elaborar el cub van posar en pràctica els coneixements del mòduls generals i els mòduls professionals treballats durant el primer trimestre.